یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
دولت سیزدهم رویدادهای فرهنگی را بازتعریف کرده است

سمنان- مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم رویدادهای فرهنگی را باز تعریف کرده و حوزه کتاب و کتابخوانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از سمنان، اسماعیل جانعلی‌پور در مراسم افتتاحیه جام باشگاه‌های کتابخوانی در سالن کومش سمنان، با بیان اینکه دولت سیزدهم بازتعریفی از رویدادهای فرهنگی و هنری صورت داده است، اظهار کرد: حوزه کتاب و کتابخوانی نیز از این قاعدع مستثنی نبوده است.

وی افزود: برنامه ها در سیاست های جدید ناظر به حضور و مشارکت مردم و جریان های مردمی و هسته های فعال مدنی در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده است.

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سمنان دارای هسته ها و فعالان فرهنگی و مردمی در حوزه کتاب است، ابراز کرد: هر کدام از این هسته ها چند صد نفر را مورد راهبری قرار داده اند و این بسیار ارزشمند است.

جانعلی پور این هسته های مردمی را مدیران حلقه های کتابخوانی در استان سمنان دانست و بیان کرد: تاثیرگذاری این هسته ها در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار گران بها است.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد هستیم که جمعیت این هسته های مردمی کتابخوانی در استان سمنان افزایش پیدا می کند، گفت: مردم علاقمند به کتابخوانی دیگر ویژگی است که از این استان یک موقعیت ویژه می سازد و امروز شاهد هستیم که سمنان پایتخت کتاب ایران نام گرفته است.

نماینده وزیر ارشاد در رویداد جام کتابخوانی با بیان اینکه ۸۵ درصد چاپ کتاب در تهران و قم است لذا خرید و فروش کتاب و توجه به کتاب در این دو استان طبیعتاً بیشتر است، افزود: اما امسال ۱۸۰ هزار نفر از طریق فضای مجازی کتاب خریداری کردند و عجیب اینکه سمنان به نسبت جمعیت بیشترین میزان خرید کتاب را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها