یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
ترویج فرهنگ کتابخوانی یک گام مهم برای توسعه کشور است

آذربایجان‌غربی-فرماندار ارومیه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدامی در راستای توسعه کشور است و از همین رو کار مقدسی محسوب می‌شود.

غلامحسین عماری، در حاشیه آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان آذربایجان‌غربی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدامی در راستای توسعه کشور بوده و از همین رو کار مقدسی است.

وی افزود: ترویج کتابخوانی و گسترش این فرهنگ در بین خانواده‌ها و خصوصاً جوانان نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری اثربخش است.

عماری ادامه داد: هر چقدر زمان فراغت جوان و نوجوان ما با حضور در محافل فرهنگی و کتابخانه‌ها سپری شود همان اندازه آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری و روانی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

فرماندار ارومیه ادامه داد: کار فرهنگی نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌هاست و ما نیز برای بهبود فضاهای کمی و کیفی در این بخش برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم تا در صورت تامین اعتبار مراحل عملیاتی‌شدن این برنامه‌ها آغاز شود.

وی حضور خانواده‌ها در کنار جوانان و نوجوانان در این رویداد فرهنگی را شایسته تقدیر و تحسین دانست و اعلام کرد: این گونه کارها اثربخشی بیشتری داشته و کتاب را به درون‌خانواده‌ها می‌برد.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها