یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» در بیجار آغاز شد/ ارسال ۲۲۰ شعر ناب در وصف سردار دل‌ها

کردستان - سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» با حضور حاج ولی الله کلامی و شاعران آیینی در مجتمع امیر نظام گروسی بیجار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان پیش از ظهر یک‌شنبه در سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» در بیجار اظهار کرد: همایش شعر مرد میدان بهانه‌ای برای یادآوری رشادت‌ها، بی‌خوابی‌ها و جان‌فشانی‌های سردار دلاور و شهید محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی است.

علی‌اصغر دریایی، با بیان اینکه این همایش با موضوع و محوریت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت غزه برگزار شد، افزود: ۹۵ شاعر از استان‌های سراسر کشور، تعداد ۲۲۰ شعر ناب در وصف رشادت‌ها و شجاعت‌های شهید حاج قاسم و یاران با وفای ایشان و همچنین مظلومیت مردم غزه به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی زبان هنر را یکی از بهترین ابزارها برای بیان رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های «سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی» عنوان کرد و افزود: شعرای آیینی می‌توانند در این زمینه آثار خوبی خلق کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه همایش شعر «مرد میدان» در گذشته بصورت منطقه‌ای برگزار شده، افزود: این نخستین بار است همایش بصورت ملی برگزار می‌شود.

دریایی برگزاری این همایش را ظرفیتی برای بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری و تلاش‌ها رشادت‌های حاج قاسم و شهدای مقاومت دانست و یادآوری کرد: شاعران آیینی با خلق آثار خود بر هر چه پربارتر برگزار شدن این همایش بیفزایند.

حاج ولی الله کلامی شاعر ملی آیینی در ادامه این همایش ملی در دصف سردار سلیمنی به شعرخوانی پرداخت و حاضران را به وجد آورد.

سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» در بیجار آغاز شد/ ارسال ۲۲۰ شعر ناب در وصف سردار دل‌ها

سومین همایش ملی شعر مرد میدان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، فرماندار شهرستان بیجار، فرماندهان نظامی و انتظامی، روسای ادارات شهرستان و ادیبان و شاعران برجسته استان و کشور و دوستداران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به میزبانی شهر بیجار برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها