جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
پرورش هنرمندان متعهد به فرهنگ ایرانی و اسلامی کار ویژه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد است

خوزستان -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معتقد است : کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با رویکرد فعالیت در محوریت سبک زندگی اسلامی و هنر متعهد نقش بسزایی در پویایی مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد آبفا کنند.

مجید منادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، ضمن تبریک ۱۸ اسفند سال‌روز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: مساجد مرکز اصلی فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی و مبدا تمام تحولات فرهنگی مسجد هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در فرهنگ اسلامی ما مسجد مرکزیت همه موضوعات اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … بوده از این رو تا جایی که ممکن است باید در حوزه فرهنگ و هنر نیز به سمت برنامه‌هایی با محوریت و مرکزیت مساجد برویم.

وی اضافه کرد: استان خوزستان علاوه بر دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، مهد تمدن ایران زمین، دروازه ورود تشیع به کشور، پایتخت دفاع مقدس و معراج شهدا است و همچنین از مساجد تاثیرگذار و قوی برخوردار است.

منادی بیان کرد: طبیعتاً مجموعه‌هایی مثل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد که خدمت رسان مساجد هستند به همین میزان اهمیت دارند.

وی با تشریح اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند با اجرای برنامه‌هایی با محوریت سبک زندگی اسلامی نقش مهمی ایفا کنند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با کوشش در راستای هنر اسلامی و هنر متعهد، می‌توانند در پویایی مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد تاثیرگذاری بیشتری دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: تلاش کانون‌های مساجد پرورش افرادی با فرهنگ اسلامی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بستر هنر و فرهنگ مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری است که امیدواریم در این زمینه با همکاری سایر ارکان مسجد و تلاش روزافزون، بیش از پیش موفق شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها