چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کتابخانه‌گردی و کاشت نهال در کتابخانه‌های عمومی هرمزگان انجام شد

هرمزگان - همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه‌گردی و کاشت نهال در کتابخانه‌های عمومی هرمزگان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، به میمنت و گرامی‌داشت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، بندرلنگه و حاجی‌آباد ضمن کتابخانه‌گردی به مناسبت روز درختکاری به کاشت درخت نیز اقدام کردند.

کتابخانه‌گردی در کتابخانه طالقانی بندرعباس

در مرکز استان پس از کتابخانه‌گردی در کتابخانه طالقانی بندرعباس با حضور جامعه کتابخوان هرمزگان و مسئولان استانی، تابلوی یادبود این روز نیز توسط چهره‌های حوزه کتاب امضا شد.

از دیگر برنامه‌های این روز، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی بود و تعدادی از بازدیدکنندگان که عضو کتابخانه‌ها نبودند، فرم عضویت را پر کردند.

فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان نیز چند نهال مثمر را در محوطه کتابخانه سیداحمد خمینی (ره) بندرعباس کاشت.

کتابخانه گردی و غرس نهال در بندرلنگه
همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به مناسبت گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور مسئولین و مقامات شهرستانی وکتابداران، طرح «کتابخانه‌گردی» و «درختکاری» با کاشت چند اصله نهال در کتابخانه عمومی وحدت بندرلنگه برگزار شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرلنگه گفت: در آستانه بیستمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به منظور معرفی خدمات و کارکردهای کتابخانه‌های عمومی، طرح کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور در کتابخانه عمومی وحدت بندرلنگه اجرا شد.

سعید شادمانی افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنایی مسئولین و مردم با خدمات کتابخانه‌های عمومی، بخش‌های مختلف کتابخانه، شناخت جایگاه کتاب و کتابخانه نزد مسئولین، نخبگان و سایر اقشار مردم عنوان کرد.

وی در این مراسم با تأکید بر حفظ و گسترش فضای سبز و احترام به منابع طبیعی بیان داشت: درخت و طبیعت یکی از مظاهر خلقت خداوند است و وظیفه همه ماست که از این نعمت خدادادی مواظبت و مراقبت کنیم. بنابراین همه باید برای حفظ محیط زیست و پاکی آن تلاش کنیم و روز درختکاری نیز فرصت بسیار ارزنده‌ای برای احیای فضای سبز و توسعه محیط زیست است و منابع طبیعی هر جامعه ثروت گران‌بهایی است که صرفاً به نسل اکنون تعلق نداشته بلکه میراثی است که برای آیندگان باقی می‌ماند.

در این مراسم حجت الاسلام خلیفاوی رئیس سازمان تبلیغات، حجت الاسلام مجتبی چاوشی رئیس دفتر امام جمعه، محمد حسن بیگی بخشدار، ابراهیم فرهمند نیا شهردار بندرلنگه، خلیل آسودی شهردار بندرکنگ، مسعود سالاری رئیس آموزش و پروش، احمد قباد رئیش اداره اوقاف و امور خیره، حمید سرکوه نشین رئیس شورای بندرکنگ، سرهنگ علیرضا تابش جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، سید هادی موسوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمید حسین پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه حضور داشتند.

کتابخانه‌گردی در قشم و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد

در آستانه بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه عمومی، مدیر عامل منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولین، از کتابخانه اندیشه خلیج فارس شهرستان قشم بازدید کردند.

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان قشم گفت: در آستانه بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عادل پیغامی مدیر عامل منطقه آزاد قشم به همراه هیئت همراه و جمعی از مسئولین شهرستان، از بخش‌های مختلف کتابخانه اندیشه خلیج فارس بازدید کردند.

امینه دریانورد بیان کرد: در طرح کتابخانه‌گردی علاوه بر حضور مدیر عامل منطقه آزاد قشم، محمد منصور عظیم زاده عضو هیئت مدیره سازمان، ادریس راموز معاونت فرهنگی سازمان، محمدصالح امینی امام جمعه طبل، سجاد اشگرف مدیر ژئو پارک جهانی قشم، مجتبی سلیمی مدیریت فرهنگی سازمان، سعید بنی عامریان مدیر برنامه و بودجه سازمان، بهرام پور اشرف مدیر عامل انجمن خیرین استان هرمزگان، عبدالرشید رضوانی معاون آموزش و پرورش، سعید کریمی مشاور فرماندار، میرداد میردادی شهردار قشم و حبیب بازماندگان رئیس شورای شهر قشم نیز حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در این مراسم دانش آموزان نیز حضور داشتند و برنامه‌های نشست جمع خوانی، شاهنامه خوانی و مسابقه نقاشی با محوریت روز درختکاری برگزار شد.

در ادامه مدیر عامل منطقه آزاد قشم ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: زحمات بی بدیل همه مسئولین و کتابداران در عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی قابل ستایش و قدردانی است.

در پایان مراسم مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین اداره ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان منطقه آزاد قشم منعقد شود تا از ظرفیت‌های طرفین به منظور پیشبرد اهداف کتابخوانی نهایت استفاده شود و سال ۱۴۰۳ با چشم انداز شگفت رقم بخورد.

از دیگر دستاوردهای این نشست می‌توان به تاکید مدیر عامل بر تفاهم نامه فی ما بین سازمان منطقه آزاد قشم و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و همچنین پیگیری تفاهم نامه بین این نهاد و خانه کتاب و ادبیات که باید در دستور کار قرار گیرد.

شور حضور مسئولین در کتابخانه گردی شهرستان حاجی آباد

در آستانه بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شهردار شهرستان حاجی آباد به همراه جمعی از مسئولین، از کتابخانه الزهرا (س) حاجی آباد بازدید کرد.

سرپرست کتابخانه‌های شهرستان حاجی‌آباد گفت: در ابتدای ورود، محمود معصومی و مسئولین شهرستان از نمایشگاه آثار هنرجویان کتابخانه، ایستگاه بازی‌های فکری، بخش‌های ویژه کتابخانه و ایستگاه نقاشی بازدید کردند.

شهرزاد عبداللهی در ادامه گفت: شهردار حاجی‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از خدمات اخیر در راستای تجهیز و نوسازی بخش‌های مختلف کتابخانه الزهرا (س)، ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: مسئولین شهرداری بیش از پیش در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی با کتابخانه‌های عمومی شهرستان همکاری خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها