سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
برگزیدگان جشنواره‌ کتابخوانی رضوی خراسان شمالی معرفی شدند

خراسان شمالی- آئین تجلیل از منتخبین استانی دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی با حضور مسئولان استانی در شبستان آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، ظهر سه‌شنبه حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با تجلیل از اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی، اظهار داشت: استعداد در فراگیری و یادگیری و کسب علم و دانش مهمترین برتری انسان بر سایر موجودات هستی است که می تواند با بهره‌مندی از این توانایی به درجات برتر رشد و تعالی برسد.

برگزیدگان جشنواره‌ کتابخوانی رضوی خراسان شمالی معرفی شدند

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر علم و دانش افزود: کتاب مهمترین ابزار برای فراگیری علم و دانش است و بنابراین اگر می خواهیم از سایر موجودات هستی بالاتر شویم و راز عالم هستی را بهتر درک کرده و به رشد و تعالی برسیم باید از لحاظ فهم و دانش رشد، که تحقق این امر مستلزم کتابخوانی است.

نوری بیان کرد: فضای مجازی شما را دانشمند و عالم نمی‌کند و بسیاری از اطلاعات در این فضا یک روزه بوده و مطالب علمی موجود در آن از انسجام و نتیجه غایی برخوردار نیست بنابراین کتاب را زمین نگذارید و در زندگی بخشی از وقت خود را برای کتابخوانی و رشد علم صرف کنید.

نماینده ولی فقیه افزود: یکی از علت‌هایی که مقام معظم رهبری همیشه سخنی نو و جدید دارند مطالعه وسیع ایشان در تمامی زمینه‌ها است.

جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگترین رخداد فرهنگی کشور

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی کشور است که امروز شاهد اختتامیه دوازدهمین دوره آن هستیم.

مهدی آریان افزود: در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کشور بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند که ۲۸ هزار نفر از استان خراسان شمالی بود که این استقبال بی‌نظیر به برکت نام و یاد ثامن‌الحجج (ع) است.

آریان هدف اصلی از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی و ائمه اطهار عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد جشنواره به لحاظ کمی و کیفی بودیم و همه اقشار جامعه از سطوح و سنین مختلف در آن شرکت کرده‌اند.

وی افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در شش محور اصلی پویش کتابخوان، هنرهای دیجیتال، شعرسرایی، داستانک، دست سازه و هنرهای دیجیتال برگزار شد.

آریان در پایان گفت: در ایستگاه پایانی دوازدهمین جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی خراسان شمالی، ۱۶۸ منتخب اعم از برگزیده‌ی ملّی و استانی با لوح سپاس و هدایا تجلیل شدند.

برگزیدگان جشنواره‌ کتابخوانی رضوی خراسان شمالی معرفی شدند

به گزارش ایبنا، آئین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در خراسان شمالی، با حضور حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه، طاهر رستمی سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از فعالان فرهنگی و علاقمندان به سیره حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در شبستان آستان مقدس امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها