یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
برنامه های بزرگداشت حکیم نظامی در فارس اعلام شد

فارس- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برنامه‌های بزرگداشت حکیم نظامی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، حمیدرضا قانعی بعداز ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: در معرفی شخصیت‌های ادبی و فرهنگی دچار غفلت شدیم بنابراین مجموعه علمی دانشگاه شیراز و دستگاه‌های فرهنگی باید بیشتر به این موضوع توجه کنند و جامعه را با اندیشه‌های گران‌سنگ این حکیم بزرگ آشنا کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: آثار نظامی گنجوی در تمامی ابعاد فرهنگ ما به چشم می‌خورد. لذا تلاش می‌کنیم که امسال، بخش علمی کار را رونق داده و سعی داریم که در استان فارس به خاطر قرابتی که به عالم شعر و ادب دارد، این رویداد پررنگ‌تر از سایر نقاط کشور به چشم بیاید.

قانعی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت نظامی گنجوی پرداخت و گفت: در این هفته علاوه بر بخش‌های علمی که پای ثابت برنامه‌ها هستند، بخش‌های فرهنگی و هنری هم در دستور کار قرار دارند.

وی از پویش قلب زمین که به آثار شعرای معاصر در راستای اشعار نظامی می‌پردازد، پویش نظامی خوانی برای نسل جدید تحت عنوان پویش «چهار گنج»، بداهه نویسی توسط انجمن خوش‌نویسان به عنوان برخی برنامه‌های این هفته اشاره کرد که در شهرستان‌های مختلف فارس نیز انجام خواهد شد.

قانعی در پایان از اجرای ارکستر سمفونیک فارس به عنوان یکی از اتفاقات ویژه در هفته گرامیداشت نظامی گنجوی خبر داد و گفت: اجرای اخیر این ارکستر سمفونیک به رهبری ابراهیم بذرافکن، در حد استانداردهای جهانی بود و روز ۲۰ اسفند نیز اجرای دیگری از این گروه را در تالار حافظ شیراز خواهیم دید.

هفته گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی از روز دوشنبه، ۱۴ اسفندماه در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این نشست خبری از ۴ پوستر به مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها