چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
«نخل معجزه نباتات» منتشر شد

خوزستان- کتاب «نخل معجزه نباتات» اثر فریده جاری نویسنده خوزستانی بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست.

فریده جاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه کتاب نخل معجزه نباتات کتاب علمی پژوهشی است، عنوان کرد: این کتاب در مورد درخت نخل و فواید بی‌شمار آن، مراکز کشت نخل در جهان و ایران و به جایگاه نخل در مناطق مختلف می‌پردازد.

جاری هدف از این پژوهش را دادن اطلاعات مفید و مطلوب درخصوص درخت نخل و آشنایی هرچه بیشتر خوانندگان دانست و افزود: کوشیدم در مورد این درخت شگفت‌انگیز که بومی استان زرخیز و حاصل‌خیز خوزستان است، توضیحات جامعی به مخاطبان ارائه دهم.

نویسنده «نخل ملکه نباتات» با اشاره به فواید درخت نخل اضافه کرد: نخل درختی است که به خوبی با شرایط سخت آب و هوایی منطقه گرمسیر رشد کرده و به مقادیر زیاد آب احتیاج ندارد؛ و به خصوص اگر از روش‌های نوین آبیاری استفاده شود، این درخت پرفایده برابر خشکی، دمای بالا مقاوم است و به آسانی با تغییرات جوی سازگار می‌شود.

این پژوهشگر خوزستانی گفت: امروزه علاوه بر خرما از دیگر محصولات نخل، از گرده و پنیر گرفته تا هسته و تارونه بهره غذایی و دارویی می‌برند. همچنین برگ و الیاف نخل هم کاربرد زیادی در صنایع دستی دارد و امید دارم با افزایش آگاهی‌ها و آشنایی بیشتر با این درخت اعجاب انگیز، همت و تلاش بیشتری برای کاشت و بهره‌بری از آن به کار گرفته شود.

جاری، پیش از این در زمینه پژوهش کتاب‌هایی چون: «اهواز شهر پل‌ها»، «داستان‌های تاریخی از تاریانا تا اهواز»، «تاریخ نخل»، «باور نخل» و ادبیات داستانی کتاب‌های مشترک: «کلمات علیه کرونا»، «خیالات کاغذی»، «داستان‌های ماندگار»، «مجموعه داستان ده» منتشر کرده است و کتاب‌های در حال چاپ متشکل از «نخل ملکه نباتات»، «اعجاز غذایی و دارویی نخل» و «نخل افضل نباتات» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها