دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
دومین همایش ملی نظامی‌شناسی با ۶ محور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: دومین همایش ملی نظامی‌شناسی با ۶ محور در استان اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

علیرضا نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با بیان اینکه امسال دومین همایش ملی نظامی شناسی با ۶ محور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، گفت: شناساندن مفاخر و مشاهیر ایران یکی از موضوعات اساسی و پایه‌ای در بین وظایف تعیین شده برای حوزه فرهنگ و هنر است.

نوروزی با بیان اینکه نظامی گنجوی یکی از مفاخر و بزرگان ایران زمین است که این بزرگداشت برای بیان بخشی از هویت فرهنگی ما نقش مؤثری را خواهد داشت، گفت: شناساندن شاعر معروف و اصیل ایرانی، حکیم نظامی گنجوی با شعار «نظامی گنجینه حکمت ایران» از سال ۱۴۰۰ در برنامه‌های اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار گرفته است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی افزود: این همایش در دو بخش اجرایی و علمی برگزار می‌شود که در بخش علمی این همایش دانشگاه‌های آفاق، ارومیه، آزاد و پیام‌نور و در بخش اجرایی آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها مشارکت دارند.

نوروزی ادامه داد: امسال سعی شده است که هم در محورها و هم در اجرا نسبت به سال قبل تفاوت‌هایی داشته باشد که با تلاش دانشگاه آفاق سایت علمی مجزا و پایگاه دائمی برای بارگذاری مقالات راه اندازی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: روانشناسی و تحلیل شخصیت‌ها در آثار نظامی، زن، خانواده و هویت فرهنگی در آثار نظامی، موسیقی، رنگ و هنر در آثار نظامی، اندیشه‌های جامعه‌شناختی و مردم شناختی در آثار نظامی، کاربرد تعلیمات اساطیری و تاریخی در آثار نظامی و بررسی عناصر داستان در آثار نظامی از جمله محورهای دومین همایش ملی نظامی‌شناسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها