یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
اختتامیه جشنواره کتابخوانی  «معجزه یک لبخند» در ساری برگزار می‌شود

مازندران-رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران از برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی «معجزه یک لبخند» در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، حمیدرضا هراسانی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اختتامیه مسابقه کتابخوانی معجزه یک لبخند و اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه سکانس حماسه، اظهار کرد: لبخند یک معجزه مجموعه خاطرات رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا در عملیات الفجر هشت فاو است.

وی با بیان اینکه این کتاب را به شکل صوتی منتشر کردیم و مسابقه کتابخوانی بر محور این کتاب، برگزار می‌شود، افزود: به مردم مازندران، مطالعه این کتاب را توصیه می‌کنیم چون عملیات والفجر هشت، موفق‌ترین عملیاتی بود که در دفاع مقدس داشتیم و اکنون روند این عملیات در دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود.

رئیس بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به اینکه فراخوان این مسابقه در هفته بسیج منتشر شده بود، گفت: با وجود اینکه جشنواره ویژه مردم مازندران است اما ۱۱۸۰ نفر شرکت‌کننده داشتیم که ۴۵۰ اثر مربوط به ۱۳ استان دیگر است.

هراسانی تصریح کرد: از میان شرکت‌کنندگان، ۱۸۰ شرکت‌کننده به همه سوالات، پاسخ درست داده بودند در روز اختتامیه ۲۰ نفر به صورت قرعه‌کشی جوایز را دریافت می‌کنند.

منتخبان ششمین جشنواره سکانس حماسه معرفی می‌شوند

وی در بخش دیگری از این نشست درباره ششمین جشنواره فیلم کوتاه سکانس حماسه، گفت: از تیرماه که فراخوان جشنواره را منتشر کردیم حدود ۷۰ فیلم از خارج از استان داشتیم که در آمار جشنواره قرار نگرفتند چرا که جشنواره ویژه فیلمسازان مازندران است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ولایت فقیه، شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم، ۱۴۰ شهید هنرمند، انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، ایران مقتدر، تمدن نوین اسلامی ایران، مدیریت جهادی، جوانان و زنان موفق در انقلاب اسلامی، رسانه و فضای مجازی و تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی از موضوعات جشنواره بود و علاقه‌مندان می‌توانستند آثار خود را تا پایان دی ماه به جشنواره ارسال کنند.

هراسانی ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان با هدف جذب، توانمندیازی، سازماندهی و به کار گیری بسیجیان تشکیل شده و ۶ هزار هنرمند بسیجی در ۱۰ رشته ساماندهی کردیم.

رئیس بسیج هنرمندان مازندران با بیان اینکه داوری در سه مرحله انجام شد و آثاری که با موضوعات فراخوان همخوانی نداشت در مرحله نخست حذف شدند، افزود: ۴۵ اثر به مرحله پایانی راه یافتند که از این تعداد، ۲۲ فیلم داستانی اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۴ اثر به دبیرخانه رسیده است، تصریح کرد: ۳۹ فیلم داستانی ۱۱۳ مستند، ۱۲ نماهنگ، ۱۴ فیلمنامه و ۶ اثر پویانمایی شامل این آثار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها