جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کتاب «رفیق» به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد

خراسان‌رضوی –مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «رفیق» به زندگی شهید مهدی میرزایی می‌پردازد و نمونه‌ای از تلاش زنده‌نام سعید تشکری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی در مراسم رونمایی از کتاب «رفیق» به قلم زنده نام سعید تشکری که عصر پنجشنبه در سالن همایش‌های هلال‌احمر مشهد برگزار شد به تبیین دیدگاه این نویسنده فقید در خصوص هویت مشهد پرداخت و گفت: کتاب «رفیق» به زندگی شهید مهدی میرزایی می‌پردازد و نمونه‌ای از تلاش زنده‌‎نام سعید تشکری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بیان کرد: سالن شهدای امدادگر (هلال احمر سابق) در تاریخ مشهد جایگاهی ویژه دارد و یادآور خاطرات بسیاری از جمله فعالیت‌های هنری قبل و بعد از انقلاب است.

کتاب «رفیق» به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد

وی به حواشی ایجاد شده در خصوص دفن شهید میرزایی در این مکان اشاره کرد و بیان کرد: برخی افراد در فضای مجازی و رسانه‌ها به این موضوع اعتراض کردند و مدعی شدند که این کار به هویت مشهد آسیب می‌زند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتقاد از این دیدگاه، گفت: هویت مشهد به سنگ و آجر و بناهای قدیمی نیست، بلکه به ایمان، عقیده و آداب و رسوم مردم این شهر تعلق دارد.

حسین زاده با اشاره به نقش شهدا در هویت مشهد، گفت: چگونه می‌توان از هویت مشهد سخن گفت و از شهدای این شهر که جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند، عبور کرد؟

محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی در ادامه به شخصیت و آثار سعید تشکری پرداخت و گفت: این نویسنده فقید در آثار خود به دنبال تبیین هویت مشهد از نگاهی نو بود هویت مشهد را نه در بناهای تاریخی، بلکه در انسان‌ها و به‌ویژه شهدا جست‌وجو می‌کرد.

حسین زاده با اشاره به کتاب «رفیق» به عنوان یکی از آخرین آثار تشکری، گفت: این کتاب به زندگی شهید مهدی میرزایی می‌پردازد و نمونه‌ای از تلاش تشکری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت ادامه راه سعید تشکری، گفت: هنرمندان متعهد باید با خلق آثار فاخر، به تبیین هویت واقعی مشهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

به گزارش ایبنا؛ «مهدی میرزایی صفی‌آبادی» فرمانده تیپ امام موسی کاظم علیه‌السلام لشکر پنج نصر نوزدهم شهریور ۱۳۴۱ در شهر «مشهد» به دنیا آمد و سرانجام ۲۸ مهر ۱۳۶۳ در عملیات عاشورا بر اثر اصابت گلوله مستقیم در میمک به شهادت رسید. کتاب رمان «رفیق» انعکاسی از زندگی سردار شهید «مهدی میرزایی» از بنیانگذاران تخریب یگان‌های رزم خراسان و فرمانده تیپ امام موسی کاظم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها