پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
ایران، دست پُر و با برنامه در نمایشگاه کتاب دهلی حضور دارد

عضو هئیت‌مدیره خانه کتاب و ادبیات ایران درباره حضور ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو گفت: با برنامه منسجم وارد نمایشگاه کتاب دهلی شدیم و تلاش کردیم با شناسایی نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی بهتری برای حضور باکیفیت در این رویداد داشته باشیم.

محمد خلج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نمایشگاه کتاب دهلی‌نو اظهار کرد: در این دوره جمهوری اسلامی ایران نهمین حضور خود را در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو تجربه می‌کند. امسال نسبت به سال گذشته از نظر فضای نمایشگاهی تغییری نداشتیم و در همان فضای قبلی این رویداد برگزار شد. تنها تفاوت فضای نمایشگاهی امسال، اضافه شدن چند سالن به فضای نمایشگاهی بود.

وی با بیان اینکه امسال پاویون (بخش) برنامه‌های جنبی مانند دوره‌های گذشته همان هفت سالن را در اختیار دارند، گفت: برنامه‌های این سالن‌ها در حال برگزاری است و بخش کودک به‌طور ویژه در قسمت فعالیت‌های جنبی فعالیت می‌کند. بخش «رایت سنتر» امسال به پاویون و برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب دهلی‌نو اضافه شده است. در بخش رایت سنتر، برنامه‌ها و قرارهای ملاقات مولفان، ناشران و کتابفروشان انجام می‌شود که فضای مناسبی هم دارد و یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه کتاب هند، همین بخش رایت سنتر است.

عضو هئیت‌مدیره موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: فضای نمایشگاهی دهلی‌نو، یک مکان مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب است و زیرساخت‌های مناسبی مانند پارکینگ، تهویه هوا و در مجموع امکانات مناسبی برای بازدیدکنندگان دارد این نمایشگاه از ۱۲ سال پیش تاکنون با تعیین یک ورودی، مبلغ ناچیزی از بازدیدکنندگان برای حضور در نمایشگاه دریافت می‌کند.

خلج با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امسال با ۸۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های اردو، انگلیسی و فارسی در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو حضور پیدا کرده است، گفت: تلاش کردیم بخش ادبیات فارسی و آثار مرتبط با این حوزه را در این دوره از نمایشگاه کتاب دهلی‌نو تقویت کنیم، زیرا در دانشگاه‌های این کشور کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی زیادی وجود دارد و به همین دلیل امسال با دست پُر به نمایشگاه آمدیم.

وی درباره غرفه ایران در نمایشگاه کتاب هند بیان کرد: متراژ غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو امسال ۲۰ متر افزایش داشته است و از نظر غرفه‌آرایی یک طراحی زیبا را به نمایش گذاشتیم؛ به‌طوری که این طراحی، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در مجموع نمایشگاه کتاب دهلی آوردگاه خوبی است و پیشنهاد می‌کنم ناشران ایرانی نیز از نمایشگاه کتاب دهلی بازدیدکنند؛ زیرا بازدید از این نمایشگاه برای ناشران آورده و دیدگاه خوبی را به ارمغان خواهد آورد.

عضو هئیت‌مدیره موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه امسال با برنامه منسجم وارد نمایشگاه کتاب دهلی شدیم و تلاش کردیم با شناسایی نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی بهتری برای حضور باکیفیت در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو داشته باشیم، افزود: برای حضور باکیفیت از نظر محتوایی برنامه‌ریزی کردیم و با ناشران جلساتی را برگزار کردیم؛ در نهایت کتاب‌هایی که به زبان اردو بود نیز وارد نمایشگاه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها