چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
ایران را با بنیاد ایرانشناسی بشناسید/ معرفی ایران و جاذبه‌های گردشگری

بنیاد ایران‌شناسی در راستای معرفی ایران و جاذبه‌های آن و با هدف ارائه دستاوردهای خود در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بنیاد ایران‌شناسی در راستای معرفی ایران و جاذبه‌های آن و با هدف ارائه دستاوردهای خود در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته شرکت کرد.

این نمایشگاه با پیام گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. بنیاد ایران‌شناسی به عنوان قطب اصلی معرفی علمی و پژوهشی ایران با شعار «ایران را با ما بشناسید» به این نمایشگاه دعوت شده است. ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی، معرفی دوره‌های دانش‌افزایی ایران‌شناسی، شناساندن جاذبه‌های ایران به مخاطبان داخل و خارج از کشور، برگزاری مسابقات ایران‌شناسی و ارائه پرسشنامه‌های مرتبط با ایران و اخذ آن از مخاطبان، از جمله برنامه‌های بنیاد ایران‌شناسی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته است.

دریانوردی در ایران؛ از آغاز تاکنون به قلم دکتر محمدحسن نامی؛ سرگذشت تقسیمات کشوری ایران ۱۳۸۵-۱۲۸۵ ه.ش، جلد هفتم (مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد)، به‌همت گروه پژوهشگران بنیاد ایران‌شناسی؛ شهرهای ایرانشهر جلد هفتم (شادگان، فین)، به اهتمام گروه پژوهشگران؛ شهرهای ایرانشهر جلد هشتم (قائم‌شهر، کیلان)، به اهتمام گروه پژوهشگران؛ دانشنامه ایران‌شناسی؛ استان کردستان، به‌همت گروه پژوهشگران بنیاد ایران‌شناسی؛ مساجد دیرینه سال استان قزوین (آوج، تاکستان و قزوین)، به‌همت گروه پژوهشگران بنیاد ایران‌شناسی؛ تاریخ، فرهنگ و هنر استان کردستان عناوین کتاب‌هایی است که در نمایشگاه ارائه شده است.

غرفه بنیاد ایران‌شناسی میزبان علاقه‌مندان به ایران و حوزه‌های ایران‌شناسی است. در این راستا علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز طی بازدیدی از غرفه بنیاد با امکانات، فعالیت‌ها و اقدامات آن آشنا و برای همکاری‌های بیشتر بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بنیاد ایران‌شناسی اعلام آمادگی کرد.

دارابی در ادامه بازدید خود از غرفه بنیاد ایران‌شناسی تعدادی از کتاب‌های بنیاد از جمله مجموعه کتاب‌های جشنواره عکس را تورق کرد و در پایان از طرف بنیاد ایران‌شناسی نیز هدیه‌ای به رسم یادگار به وی اهدا شد.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به حوزه ایران و مطالعات ایران‌شناسی می‌توانند ضمن حضور در نمایشگاه از غرفه بنیاد ایران‌شناسی واقع در سالن ۴۴/١ غرفه ٨ بازدید به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها