پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
خوزستان با تنوع قومیتی یکی از کانون‌های مهم علم و دانش و تعالی انسان است

خوزستان -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوزستان با عظمت چندهزارساله مهد تنوع و یکی از کانون‌های مهم علم و دانش و تعالی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح خانه هنرمندان اهواز، با اشاره به اینکه درشهر غیور اهواز میهمان هنرمندان خوزستان هستیم، اظهارکرد: با تبریک ایام دهه فجر و ضمن گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل، شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم وامنیت که دستاوردهای علمی کشور هستند، خدا را شاکریم که توفیق شنیدن سخنان مسئولین دینی، هنر، ادبی و علمی از نزدیک به ما داده شده است.

اسماعیلی گفت: خوزستان عظمت تاریخی متعالی دارد چه در دوره قبل از اسلام که کانون فرهنگ وعلم ودانش بوده و با ورود اسلام، ایرانیان مشتاقانه به آرمان دینی الهی همت کردند و همچنین دانشمندان ایرانی و برجستگان علوم اسلامی، فلسفی، فقهی، حکمی، پزشکی و همه تحولات مهم را ایرانیان جلو بردند.

وی گفت: در ایران مقوله امت و ملت و علاقه‌مندی به دین ومذهب در کنار تعلقات ملی راجمع کردیم و انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و به همین دلیل برای بیان این عظمت، همه جشنواره‌ها به نام فجر گره خورده است.

وزیر فرهنگ‌اسلامی ادامه داد: در حوزه تئاتر، سینما، مدولباس، موسیقی وسرود همه با نام فجر هستند، زیرا تمامی شخصیت عظیم ملت ما مانند امام راحل یک شخصیت فرهنگی بود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در استان‌ها نیاز به یک جهش بالایی داریم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ محدودیتی در حمایت از محتوای فاخر در همه بخش‌ها ندارد و با همه قوا در خدمت شما هستیم. ما قرارگاه شهید آوینی را تشکیل داده‌ایم که بدون برنامه، بودجه‌ای هزینه نشود.

وی با بیان اینکه امسال هزار میلیارد تومان برای تولیدات هنری استان‌ها اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و مابقی در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه اهالی فرهنگ و هنر ماموریت بزرگی دارند و آن ایجاد امید به آینده و افتخار به گذشته است‌.

وی یادآور شد: فرهنگ و هنر در بودجه سال جدید، در اولویت همه بخش‌ها است. فرعی و در کنار سایر حوزه ها نیست بلکه در اولویت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها