دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
شعر طنز در حین سادگی حامل پیام و محتوای پرمغز و تأثیرگذار است

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه شعر طنز در حین سادگی حامل پیام و محتوای پرمغز و تأثیرگذار است، گفت: یکی از دلایل ماندگاری شعر فارسی حضور شاعران نامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسعود ویژه عصر یکشنبه در مراسم آیین اختتامیه جشنواره شعر طنز ناون در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهر نهاوند مردم این شهر را مردمی انقلابی و فرهنگ دوست و اهل شعر و ادب نامید.

وی گفت: به دلیل تقارن اعیاد رجبیه و شعبان با دهه مبارک فجر، ده‌ها مراسم فرهنگی توسط معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال اجراست که یکی از این برنامه ها جشنواره شعر طنز ناون در شهرستان فرهنگ دوست نهاوند است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به شعر طنز پرداخت و گفت: شعر طنز از دو منظر دارای اهمیت و بررسی است، یکی رسانه شعر و دیگری اهمیت شعر طنز است.

شعر طنز در حین سادگی حامل پیام و محتوای پرمغز و تأثیرگذار است

وی با اهمیت دانستن شعر طنز به عنوان یک رسانه تاثیرگذار گفت: شعر طنز در حین سادگی حامل پیام و محتوای پرمغز و تأثیرگذار است، یکی از ماندگاری زبان فارسی در ایران حضور شاعران بوده است که از طریق زبان شعر فرهنگ ایرانی را نسل به نسل به آیندگان منتقل می‌کند.

ویژه به اهمیت شعر هم پرداخت و گفت‌: بیشترین مخاطبین شبکه‌های نمایش خانگی متعلق به فیلم‌ها و برنامه‌های طنز است که حتی رکورد فروش فیلم‌ها در دهه‌های اخیر متعلق به آثار طنز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به جشن ملی انتخابات در اسفندماه هم اشاره کرد و گفت: به لطف خدا شور و نشاط این ایام با شور و نشاط مردم پای صندوق‌های رأی در انتخابات اسفندماه تکمیل خواهد شد و دشمنان قسم خورده کشورمان مثل همیشه شکست سختی خواهند خورد.

امام جمعه نهاوند هم در این مراسم به خواندن چند بیت شعر بسنده کرد و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی هم طی صحبت‌های کوتاهی از اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای توجه به مسائل فرهنگی استان به ویژه شهرستان نهاوند تقدیر و تشکر کرد.

معرفی برگزیدگان شعر طنز ناون در نهاوند

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر، آیین اختتامیه جشنواره شعر طنز استان همدان برگزار شد، افزود: این جشنواره با حضور شاعرانی از سطح استان به میزبانی نهاوند برگزار شد.

هادی شیرمحمدی گفت: ۱۰۰ اثر طنز توسط شاعران استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از داوری سه اثر در بخش ویژه، سه اثر در بخش آزاد و چهار اثر نیز به عنوان آثار قابل تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

شعر طنز در حین سادگی حامل پیام و محتوای پرمغز و تأثیرگذار است

هیات داوران جشنواره شعر طنز (ناون) استان همدان اسامی برندگان جشنواره را بدین شرح اعلام کرد.

برندگان شایسته تقدیر بخش آزاد

- اهداء لوح تقدیر و آقای محمد غریب از شهرستان ملایر

- اهداء لوح تقدیر به آقای خدامراد جلیلوند از شهرستان تویسرکان

- اهداء لوح تقدیر به آقای فریدون محمودی از شهرستان ملایر

- اهداء لوح تقدیر به خانم شیرین احمدوند از شهرستان نهاوند

برگزیدگان بخش آزاد

- نفر سوم: اهداء لوح تقدیر به آقای محسن کلهر از شهرستان همدان

- نفر دوم: اهداء لوح تقدیر به آقای حبیب گلپور از شهرستان بهار

- نفر اول: اهداء لوح تقدیر به خانم سمیه محمدی ازشهرستان درگزین

برگزیدگان بخش ویژه

- نفر سوم: اهداء لوح تقدیر به آقای مجتبی کشوری از شهرستان کبودرآهنگ

- نفر دوم: اهداء لوح تقدیر به آقای مهدی طراوتی توانا از شهرستان بهار

- نفر اول: اهداء لوح تقدیر به آقای مراد طاهرنیا از شهرستان ملایر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها