جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
برپایی دورهمی‌های ادبی در بافت تاریخی شیراز

فارس- مدیر گروه فرهنگی «شاهدان شیراز» و کنشگر بافت تاریخی از اجرای سلسله برنامه های ماهانه نشست‌های حافظ دوستان و حافظ خوانان در مجموعه اقامتی و گردشگری راد خبر داد.

محمدرضا رفیعی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، اظهار کرد: به همت گروه فرهنگی شاهدان شیراز و با دعوت به حضور دوستداران فرهنگ و ادب شهر راز و برنامه ریزی خلاقانه سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز در اول یا آخر هر ماه برنامه «پسینی دلگشا با شعر حافظ» در عمارت تاریخی نصیرنظام برگزار و اساتید ادبی و شاعران، دوستداران شعر و ادب پارسی و حافظ پژوهان برگزار می شود.

وی اظهار ادامه داد: در ماه‌های آتی برنامه‌های ادبی شبی با شاعران ملی و میهنی برگزار و علاوه بر حضرت حافظ، استادن بزرگ و سرشناس وادی شعر و ادب فارسی همچون سعدی و مولوی، فردوسی و جامی، سنایی و رودکی، نظامی و عطار، ابن یمین فریومدی، پروین اعتصامی، عطار نیشابوری، بیدل دهلوی، باباطاهر عریان، شهریار و ناصرخسرو، صائب تبریزی و.... بهتر و بیشتر معرفی خواهند شد.

رفیعی راد با تشکر از زحمات اعضای گروه فرهنگی شاهدان شیراز و همراهان این گروه بیان کرد: لازم است تا علاقه‌مندان به اینگونه برنامهها در اجرای رویدادهای فرهنگی مشارکت کرده و طرح و برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که در اجرای برنامه های فرهنگی و دورهمی های فرهنگوران و اهل علم و ادیبان و عموم مردم رجوعی دوباره به تاریخ و فرهنگ کهن خود داشته و با بافت تاریخی شیراز آشتی دوباره ای داشته باشند.

این فعال فرهنگی و گردشگری شیراز در ادامه افزود: سعی کرده‌ایم در اجرای برنامه های مختلف شاهدان شیراز افراد بیشتری از طیف‌های مختلفی را به نوعی به بازدید از بافت تاریخی شیراز دعوت کنیم که علاوه بر علاقه مندی و تعهد به شیراز در رابطه با این شهر زیبا و تاریخی تلاشها و خدماتی داشته و یا کتابهای ارزشمند و پرباری به رشته تالیف در آورده و آثاری از خود بر جای گذاشته باشند.

وی با اعلام این خبر که برگزاری برنامه های متنوع و جالب توجه در گروه فرهنگی شاهدان شیراز در هفته های پایانی سال تداوم واستمرار خواهد یافت خاطر نشان کرد: ادعایی نداریم اما به لطف الهی و همراهی خوب مردم و فرهنگوران و تلاش اعضای بزرگوار گروه فرهنگی شاهدان شیراز برنامه های پیش بینی شده یکی پس از دیگری به نحوی آبرومندانه به اجرا در آمده و منبعد هم بهتر و بیشتر برپا خواهد شد تا بلکه سهم و مشارکتی هر چند کم و محدود در ارتقا و توسعه فرهنگ غنی ایرانی و تاریخ و تمدن استان فارس و کلانشهر زیبای شیراز داشته باشیم به آن امید که شیراز حیات تاریخی و اجتماعی درخشان و گذشته پرافتخار و پیشین خود را گرباره باز یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها