دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
۱۵ باب کتابخانه عمومی در خرمدره فعال است

زنجان- رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ۱۵ باب کتابخانه عمومی در خرمدره فعال است، گفت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ۷ هزار و ۴۴۱ نفر است.

سمیه سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در شهرستان خرمدره افزایش فضاهای فرهنگی به ویژه در حوزه کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ باب کتابخانه در شهرستان خرمدره فعال است، گفت: کتابخانه امام علی (ع)، فجر، شهید باهنر، شهید خدابنده‌لو، شیخ اشراق، حکیم زهراوی، نور، شمس سجاسی، ارمغان، شهید علم‌الهدی، الغدیر، سید علیرضا میرزا مصطفی، حاج چراغعلی رسولخانی، شهید کبودخانی و سیار کتابخانه‌های فعال این شهرستان است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را ۷ هزار و ۴۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: اغلب این اعضا کودکان و نوجوانان هستند.

سپهری با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در شهرستان، بحث به روزسانی منابع کتابخانه‌ای است، افزود: در همین راستا پایش منابع کتابخانه‌ای به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۲۰۳ هزار و ۳۷۵ جلد در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده به برخی از برنامه‌های این اداره در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بزرگسالان و کودکان در حوزه‌های مختلف، هماهنگی با آموزش و پرورش برای بازدید دانش‌آموزان برای آشنایی با کتابخانه و خدمات آن است.

وی با اشاره به اینکه کتابخوانی تاثیر بسزایی در ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه دارد، گفت: کتابخوانی سطح آگاهی عمومی جامعه را در همه زمینه‌ها بالا برده و موجب اعتلای شاخص‌های فرهنگی جامعه می‌شود.

سپهری تصریح کرد: کتابخوانی همچنین سبب رشد و پرورش قدرت تفکر، استدلال و تجزیه و تحلیل افراد شده و بینش و جهان بینی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده تصریح کرد: کتابخوانی باعث پرورش تخیلات و رفع نیازهای علمی و هم چنین باعث افزایش مهارت و تحلیل اطلاعات گوناگون وافزایش دایره لغات و واژگان در افراد شده و یک سرگرمی مفید و آگاهی بخش برای آنها محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    منظور خدابنده است و نه خرمدره، اصلاح بفرمائید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط