جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
فرهنگسراهای کلانشهر بندرعباس یک هفته با کتاب/ بررسی «دختری که در اعماق دریا افتاد» در پارسیان

هرمزگان - به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، هرمزگان روزهای پرکاری از یک هفته با کتاب فرهنگسراهای کلانشهر بندرعباس تا بررسی کتاب «دختری که در اعماق دریا افتاد» در پارسیان را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، هرمزگان روزهای بسیار پرکاری را در حوزه کتاب و کتابخوانی تجربه می‌کند. در ادامه بسته خبری کتاب هفته کتاب و کتابخوانی را خواهید خواند.

۸۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه شهید رضا پرور سرخون بندرعباس

با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی یگان ویژه فراجا، ۸۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه شهید رضا پرور سرخون بندرعباس اهدا شد.

یکی از مهم‌ترین رویدادهای دومین روز از هفته کتاب، کتابخوانی و روز کتابدار با شعار: «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در هرمزگان، اهدای تعداد ۸۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه شهید رضا پرور سرخون بندرعباس توسط فرماندهی یگان ویژه انتظامی استان هرمزگان بود.

این اقدام فرهنگی کتاب محور با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی و توجه به روستاهای کمتر برخوردار به همت سرهنگ موسی رضا گلوی فرمانده یگان ویژه استان هرمزگان و در حضور محسن عمادی معاون فرهنگی و اجتماعی یگان ویژه فراجا کشور انجام شد.

کتابخانه عمومی شهید جاوید الاثر رضا پرور، سال ۱۳۹۳ در دهستان سرخون در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان بندرعباس تاسیس شده است.

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت خود آگاهی در پارسیان

به مناسبت هفته کتاب و روز کتابدار، کارگاه آموزشی مهارت خودآگاهی در کتابخانه نبی اکرم (ص) و نصرت ملایی برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت خودآگاهی ویژه سنین ۱۰ تا ۱۷ سال با همکاری اداره بهزیستی پارسیان در کتابخانه نصرت ملایی و نبی اکرم (ص) این شهرستان خبر داد.

مرضیه دیلمی نژاد بیان کرد: یادگیری مهارت‌های زندگی از ضروریات آموزشی تمامی افراد محسوب می‌شود و اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان به مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب با محوریت کتابخانه نصرت ملایی شهر دشتی و کتابخانه نبی اکرم (ص) شهر پارسیان با برگزاری کارگاه آموزشی مهارت خودآگاهی در میان سنین کودک و نوجوان که از اعضای ویژه و خاص این دو کتابخانه تلقی می‌شوند، سعی در فرهنگ سازی و آموزش مهارت خودآگاهی که از جمله مهارت‌های مهم زندگی است به سنین کودک و نوجوان دارد.

وی در پایان افزود: زهرا زاهدی مقدم مدرس کارگاه آموزشی خودآگاهی، در این کارگاه به اهمیت شناخت خود در شکل گیری آینده و شخصیت افراد پرداخت.

قصه گویی در فرهنگسرای نخل ناخدا

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: به همت فرهنگسرای نخل ناخدا به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، قصه گویی ویژه کودک و نوجوان برگزار شد.

مسلم عاشوری افزود: فرهنگسرای نخل ناخدا باحضور سمیه اسلامی مروج کتاب اقدام به انجام قصه گویی ویژه کودکان و نوجوانان کرد.

وی بیان کرد: قصه گویی بر اساس کتاب کودک، با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

عاشوری، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مناسبی برای تبلیغ، ترویج و افزایش فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: کتاب و فرهنگ مطالعه از اصول و پایه‌های پیشرفت جوامع محسوب می‌شود. و بنیاد فرهنگی یک جامعه برمبنای کتابخوانی شکل می‌گیرد.

مسابقه داستان نویسی با موضوع کتاب، کتابخوانی و کتابدار در رودان و میناب

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان میناب از برگزاری مسابقه مشارکتی داستان نویسی با موضوع کتاب، کتابخوانی و کتابدار در شهرستان‌های رودان و میناب خبر داد.

زینب بارانی ادامه داد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودان با همکاری اداره شهرستان میناب به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، با شعار آینده خواندنی است اقدام به برگزار این مسابقه ادبی کرده است.

وی افزود: این مسابقه، ویژه نوجوانان رده سنی ۱۳ تا ۱۷ سال، همراه با جوایز ویژه به داستان‌های برتر است و علاقمندان به شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را تا ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در قالب فایل word تهیه و به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان‌ها تحویل دهند.

بررسی «دختری که در اعماق دریا افتاد» در پارسیان

به مناسبت هفته کتاب و روز کتابدار، نشست بررسی کتاب «دختری که در اعماق دریا افتاد» نوشته آکسی اوه در کتابخانه باقرالعلوم (ع) برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان از برگزاری نشست مطالعاتی و بررسی کتاب «دختری که در اعماق دریا افتاد» با همکاری باشگاه ترویج کتابخوانی پارسیان در کتابخانه باقرالعلوم (ع) شهر پارسیان سخن گفت و افزود: این نشست در ادامه سلسله نشست های نوجوان است که ماهیانه با همکاری این باشگاه کتابخوانی و اداره کتابخانه‌های عمومی پارسیان با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در میان نوجوانان در شهرستان برگزار می‌شود.

مرضیه دیلمی نژاد در انتها بیان کرد: نشست‌های بررسی کتاب در میان گروه‌های سنی نوجوان سعی در گسترش فرهنگ مطالعه و غنی سازی اوقات فراغت دارد و همچنین از دیگر اهدافش، آموزش درس زندگی به آینده داران شهرستان است.

بازدید بیش از ۵۰۰ نفر از کتابخانه عمومی رودان

تاکنون در هفته کتاب بیش از ۵۰۰ نفر از کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان رودان بازدید کردند و علاوه بر آشنایی با خدمات و بخش‌های مختلف کتابخانه به معرفی کتاب، قصه گویی و نشست‌های فرهنگی پرداختند.

در هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار، همچنین امام جمعه شهرستان رودان با حضور در این کتابخانه عمومی ضمن دیدار با کارکنان و تشکر از فعالیت‌های آن‌ها، از بخش‌های مختلف این مجموعه فرهنگی بازدید کرد.

در این هفته اقشار مختلف و دانش آموزان مقاطع تحصیلی از کودکستان، دانش آموزان و طلاب و دانشجو تا ورزشکاران از کتابخانه عمومی امام‌خمینی (ره) شهرستان رودان بازدید و از ویژه برنامه‌های آن استفاده کرده‌اند.

فرهنگسراهای کلانشهر بندرعباس یک هفته با کتاب

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس از برنامه یک هفته با کتاب فرهنگسراهای کلانشهر بندرعباس خبر داد.

رسول جهانداری افزود: همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در همه فرهنگسراهای کلانشهر بندرعباس برنامه‌های فرهنگی با همین موضوع برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های قصه گویی، مسابقات کتابخوانی، حضور در مدارس و اجرای سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله مواردی بودند که با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برای جامعه هدف انجام شد.

او اضافه کرد: این برنامه‌ها باحضور فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، احمد کُناری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، مسلم عاشوری معاون فرهنگی اجتماعی سازمان، عوامل فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی، کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها