چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
آموزش گام به گام ساخت هایلایت‌های جذاب برای پروفایل اینستاگرام

اگر می‌خواهید مخاطبان پس از ورود به پیج شما، شگفت‌زده شوند و مدت زیادی را صرف مشاهده هایلایت‌هایتان کنند، حتماً با این مقاله همراه باشید.

‌خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ هایلایت‌ها، بخش مهمی از جذابیت پیج اینستاگرام شما را تشکیل می‌دهند. این بخش، تاریخچه‌ای از استوری‌های مهم شما را گرد هم می‌آورد و می‌تواند برای دنبال‌کنندگان، مجموعه‌ای جذاب و سرشار از اطلاعات مفید باشد. برای اینکه بتوانید هایلایت‌های جذابی برای پروفایل اینستاگرام خود بسازید، ابتدا نیاز به صبر و حوصله و سپس، به مهارت‌های خاص مانند عکاسی و تولید محتوای حرفه‌ای دارید. اگر می‌خواهید مخاطبان پس از ورود به پیج شما، شگفت‌زده شوند و مدت زیادی را صرف مشاهده هایلایت‌هایتان کنند، حتماً با این مقاله همراه باشید.

هایلایت چیست و چطور ساخته می‌شود؟

هایلایت اینستاگرام، بخشی از پروفایل شماست که بالای پست‌ها و زیر بیوگرافی نمایش داده می‌شود. این قسمت، می‌تواند مجموعه‌ای از استوری‌های قبلی شما را برای همیشه در پیجتان ماندگار کند. برای اینکه هایلایت بسازید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید.

از بخش پایین بیوگرافی، روی گزینه Highlight بزنید.

در مرحله اول، یک نام برای هایلایت خود انتخاب کنید؛ بهتر است این نام کوتاه و گویا باشد.

در این مرحله، استوری‌های قبلی خود را مشاهده می‌کنید و می‌توانید از میان آن‌ها تعدادی را برای افزودن به هایلایت انتخاب کنید.

در مرحله آخر، می‌توانید برای هایلایت خود یک کاور انتخاب کنید؛ این کاور می‌تواند یکی از تصاویر داخل هایلایت یا تصویری دیگر از گالری شما باشد.

پس از انجام این مراحل، استوری‌هایی که انتخاب کرده‌اید، با عنوان هایلایت موردنظرتان به صورت دائمی در پیج شما نمایش داده خواهند شد، مگر اینکه خودتان قصد پاک کردن آن را داشته باشید. همچنین بعدها نیز می‌توانید با مراجعه به هایلایت‌ها و انتخاب گزینه Edit، استوری جدیدی به آن‌ها اضافه کنید یا کاور آن‌ها را تغییر دهید. هنگام انتشار استوری جدید نیز می‌توانید پس از انتشار آن، با انتخاب گزینه Highlight از پایین صفحه استوری خود، آن را به هایلایت موردنظرتان اضافه کنید.

آموزش گام به گام ساخت هایلایت‌های جذاب برای پروفایل اینستاگرام

۷ قدم برای ساخت هایلایت جذاب در پروفایل اینستاگرام

برای اینکه بتوانید هایلایت‌های جذابی داشته باشید، باید با صبر، حوصله و دقت فراوان عمل کنید. هایلایت شما می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین منبع اطلاعاتی پیجتان عمل کند، پس بهتر است وقت زیادی برای ساخت آن صرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای کسب نتیجه بهتر در این کار، به نکات زیر توجه داشته باشید:

۱- دوست دارید مخاطبان شما چه چیزی ببینند؟

پیش از هر کاری باید تصمیم بگیرید که دوست دارید در بخش هایلایت، چه چیزی را به مخاطبان خود نمایش دهید. دسته‌بندی موضوعی مناسب، می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند که نظم محتوایی خود را حفظ کنید. مثلاً اگر پیج عکاسی دارید، می‌توانید یک هایلایت را به معرفی خودتان و باقی موارد را به دسته‌هایی همچون عکاسی از طبیعت، عکاسی چهره، آموزش عکاسی و مواردی از این قبیل اختصاص دهید.

۲- شروع به ساخت استوری‌های جذاب کنید!

برای ساخت هایلایت در اینستاگرام، نیاز به مجموعه‌ای از استوری‌های مرتبط با یکدیگر دارید. تا زمانی که استوری نداشته باشید، نمی‌توانید هیچ هایلایتی ایجاد کنید. بر اساس موضوعاتی که از قبل برای خود تعیین کرده‌اید، دست به تولید محتوا در بخش استوری بزنید و این استوری‌ها را به قسمت هایلایت اضافه کنید. به یاد داشته باشید که برای افزودن استوری به هایلایت، باید اجازه دهید ۲۴ ساعت بگذرد و قبل از آن، استوری را پاک نکنید.

آموزش گام به گام ساخت هایلایت‌های جذاب برای پروفایل اینستاگرام

۳- برای هر هایلایت، یک اسم مناسب انتخاب کنید!

مخاطبان پیش از باز کردن هایلایت، از محتوای آن خبر ندارند؛ به همین دلیل باید در بخش عنوان هایلایت اشاره‌ای کوتاه به استوری‌هایی که درون آن قرار گرفته‌اند داشته باشید. عنوان هایلایت شما می‌تواند یک عبارت کوتاه، ایموجی یا ترکیبی از هر دو باشد. فقط توجه داشته باشید که عبارت‌های خیلی بلند به طور کامل نمایش داده نخواهند شد؛ بنابراین کوتاه‌ترین نام‌ها را انتخاب کنید.

۴- تم هایلایت خودتان را بسازید!

هر پیجی، رنگ و تم خاص خود را دارد. برخی پیج‌ها از المان‌های فانتزی و برخی دیگر از المان‌های کلاسیک استفاده می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس تم و موضوع پیج خود، برای هایلایت‌ها کاور انتخاب کنید. این کاور می‌تواند یکی از تصاویر موجود در هایلایت باشد یا به صورت کاملاً مستقل انتخاب شود. کاورها، باعث می‌شوند که پیج شما منظم‌تر به نظر برسد و در نتیجه، اثربخشی بیشتری روی مخاطب داشته باشد.

در سایت‌هایی مانند Freepik، می‌توانید هزاران هایلایت آماده پیدا کنید و با توجه به موضوع پیج خود، از آن‌ها بهره ببرید. همچنین در برنامه‌هایی همچون Canva، می‌توانید خودتان با استفاده از تم‌های آماده، کاور جدید و اختصاصی بسازید و از آن استفاده کنید.

۵- حواستان به ترتیب محتواها باشد!

برخی هایلایت‌ها باید دارای ترتیب محتوایی خاصی باشند؛ به عنوان مثال در هایلایت معرفی، بهتر است از نظم خاصی پیروی کنید و به ترتیب درباره حوزه‌های مختلف صحبت کنید. همچنین در هایلایت‌های آموزشی، باید ترتیب مراحل به طور کامل مشخص باشد. در این موارد، دقت کنید که ترتیب قرارگیری تصاویر درست و اصولی باشد.

آموزش گام به گام ساخت هایلایت‌های جذاب برای پروفایل اینستاگرام

۶- گاهی هایلایت‌ها را تغییر دهید!

اینکه هایلایت‌ها بخش ثابت پیج شما هستند درست است، اما قرار نیست همیشه به یک شکل باقی بمانند. گاهی لازم است با توجه به شرایط موجود در هایلایت‌های پیج خود کمی تغییر ایجاد کنید. مثلاً ممکن است نیاز باشد بخشی از هایلایت‌های قدیمی را پاک کنید، هایلایت‌های جدید ایجاد کنید، تم و رنگ کاورها را تغییر دهید و به تعدادی از هایلایت‌ها، استوری جدیدی بیفزایید. این کار باعث می‌شود پویایی محتوا در این بخش حفظ شود و مخاطبان، جدیدترین اطلاعات ممکن را دریافت کنند.

۷- هایلایت‌ها را خیلی شلوغ نکنید!

به جز شرایط خیلی خاص، بهتر است از استوری‌های متعدد در یک هایلایت استفاده نکنید. به طور کلی بهتر است هر هایلایت حداکثر ۱۰ الی ۱۵ تصویر در خود بگنجاند، مگر اینکه پای اطلاعات مهم یا استوری‌های سریالی در میان باشد. برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد، به میزان بازدیدها و بازخوردهای استوری‌ها دقت کنید و فقط مواردی را به هایلایت اضافه کنید که با اقبال بیشتری مواجه شده‌اند.

رشد پیج اینستاگرام و کسب درآمد

قطعاً می‌دانید که یک پیج فقط با نوشتن بیو و ساختن پروفایل موفق نمی‌شود. نوشتن یک بیو جذاب برای اینستاگرام، فقط یکی از کارهایی است که برای رشد پیج لازم است. کسب درآمد از اینستاگرام به صدها مهارت دیگر هم نیاز دارد. پس اگر شما هم می‌خواهید که مانند بقیه پیج‌ها در اینستاگرام درآمد داشته باشید یا پیجتان را بزرگ کنید، می‌توانید در «دوره آموزش ادمینی نوین» شرکت کنید.

این دوره علاوه بر آموزش کامل اینستاگرام، تکنیک‌ها و جذب فالوور به شما تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل را هم آموزش می‌دهد. بعد از دوره شما می‌توانید یک پیج را از صفر تا صد راه بیندازید و به درآمد برسانید.

جمع‌بندی آموزش

هایلایت اینستاگرام بخشی است که می‌توانید از آن برای انتقال اطلاعات یا حفظ کردن استوری‌های جذاب خود استفاده کنید. این بخش، همیشه روی پروفایل شما نمایش داده می‌شود، بنابراین باید در ساخت آن دقت و ظرافت زیادی به خرج دهید. اگر می‌خواهید هایلایت جذابی داشته باشید، حتماً به نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم توجه کنید و در کنار آن‌ها، تولید محتوای اصولی را نیز فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها