چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کتاب «بچه‌های کوچه بینش» شامل ۵۰۰ ساعت مصاحبه با راویان حادثه است

زنجان- نویسنده کتاب «بچه‌های کوچه بینش» گفت: کتاب بچه‌های کوچه بینش؛ حاصل ۵۰۰ ساعت مصاحبه از شاهدان و راویان واقعه تلخ بمباران کوچه بینش است که به قلم جمعی از نویسندگان جوان استان نگارش شده است.

زهره میرعیسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: سوم بهمن ماه یک رویداد تاریخی و فراموش نشدنی در تاریخ استان زنجان است؛ همین موضوع موجب شد که جمعی از نویسندگان در ماندگارتر کردن آن برآیند.

وی با اشاره به اینکه روایات اتفاقات رخ داده در بهمن سال ۶۵ یکی از مسائلی بود که با خرد جمعی حاصل شد، اضافه کرد: خوشبختانه کتاب قابل استناد و خوبی از روایات و اتفاقات رخ داده از آن سال گردآوری شده است.

این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه در گردآوری این کتاب از خاطرات و مشاهده‌های عینی افراد بازمانده در کوچه بینش استفاده شده است، افزود: کتاب «بچه‌های کوچه بینش» روایت داستانی خاطرات جمعی از دانش‌آموزان بمباران دوم بهمن سال ۶۵ از آثار مکتوب حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان است که منتشر شده است.

وی تصریح کرد: این کتاب حاصل ۵۰۰ ساعت مصاحبه از شاهدان و راویان واقعه تلخ بمباران کوچه بینش است که به قلم جمعی از نویسندگان جوان استان نگارش و توسط زهره میرعیسی‌خانی گردآوری شده است.

این نویسنده زنجانی گفت: این کتاب شامل ۸ روایت از راویان عینی این حادثه است که با عنوانهای دودسیاه بالای مدرسه، امن ترین جای دنیا، روسیاهی کلاغ‌ها، رد ماندگار دستهایم، عجیب مثل رفتار بچه‌ها، قوها در تاریکی، روبه آسمان و راکت به تحریر در آمده است.

وی ادامه داد: در این کتاب نویسندگان جوان زنجانی شامل زهره میرعیسی خانی، مهسا سیفی، لیلا دوستی، معصومه دین محمدی، الناز مهدی زاده، خدایاری و شاهین نصیری آثار دارد.

روایت بمباران کوچه بینش شامل خاطراتی از سوم بهمن سال ۱۳۶۵ است که دشمن بعثی در اقدامی غیر انسانی اقدام به بمباران مدرسه بینش کرده و در اثر این حمله تعداد زیادی از دانش‌آموزان بی گناه مدرسه جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط