یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
تنزل محتوای نمایشنامه‌ها فصل مشترک رویدادهای تئاتر در کشور

آذربایجان شرقی - بعضی از داوران شرکت کننده در هجدهمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند- تبریز، تنزل محتوایی نمایشنامه‌ها را درد مشترک رویدادهای هنرهای نمایشی در کشور خواندند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): برخی از داوران جشنواره تئاتر منطقه ای سهند- تبریز، طی مصاحبه‌ای با خبرنگار ایبنا، به لزوم آموزش محتوا سازی در نمایشنامه ها، تاکید کردند.

مسعود موسوی از داوران جشنواره منطقه‌ای تبریز با اشاره به اینکه با پس‌رفت محتوا در متن‌های نمایشی روبه رو هستیم، گفت: در گذشته ۷۰ درصد آثار کیفی بودند و بقیه آثار سطحی اما امروز شاهد هستیم که ۷۵ آثار تولید شده را نمایش‌های سطحی و بی محتوا به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سطحی بودن نمایشنامه‌های کمدی، اظهار کرد: خنده در طی اجرا کافی نیست بعد از آن باید همراه با یک پیام انسانی و فرهنگی باشد در غیر این صورت آسیب رسان خواهد بود.

تنزل محتوای نمایشنامه‌ها درد مشترک جشنواره‌های تئاتر در کشور

موسوی لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه رویدادهای فرهنگی و هنری را عامل ارتقای محتوا دانست و گفت: به نویسندگانی که قلم مطلوب دارند پروبال دهیم و تشویق کنیم تا بیشتر و بهتر بنویسند.

وی افزود: در حوزه دانشگاه هم باید به رشته ادبیات نمایشی و استادان مربوط به این حوزه بیشتر بها داده شود.اساتید باتجربه را نباید کنار بگذاریم، این اساتید باتجربه باید دانشجو را با خود همراه کند زیرا این دانشجو در آینده جایگاه استادی را می گیرد.

علی ایزدی دیگر داور این جشنواره نیز با اشاره به مشکلات نرم افزاری نظیر آموزش و پژوهش گفت: فقدان آموزش در هنرهای نمایشی عامل پس‌رفت این حوزه بوده و برای ارتقای سطح کیفی نمایشنامه‌ها نیازمند توجه به این مقولات هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط