یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
دوسالانه نشان «هدهد سفید» در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: دوسالانه نشان «هدهد سفید» با ارائه ۳۰۰ عنوان کتاب پرخوانش برگزار می‌شود.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: مرحله استانی دومین دو سالانه هدهد سفید روز چهارم بهمن ماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوسالانه به میزبانی کتابخانه سید افضل موسوی واقع در گلشهر برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این برنامه با حضور شرکت کنندگان کودک و نوجوان و کتابداران برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در تشریح روند برگزاری این دوسالانه گفت: مرحله استانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی از خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

رضاخانی گفت: این دوسالانه با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این دوسالانه ترویج مسائل اعتقادی، اخلاقی، ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی و محصول ایرانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: شناسایی همزمان کتاب‌های تأثیرگذار و پرطرفدار حوزه کودک و نوجوان و استعدادهای برجسته کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مراکز فرهنگی و اطلاع از ذائقه مطالعه آنان، نویسندگان کوشا و خلاق از دیگر اهدافی است که با برگزاری این رویداد فرهنگی دنبال می‌شود.

رضاخانی همچنین آماری از تعداد اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان ارائه کرد و افزود: در حدود ۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی کودک و نوجوانان هستند.

گفتنی است؛ از کل کتاب‌های معرفی شده ۱۵۰ کتاب در بخش کودک و ۱۵۰ کتاب در بخش نوجوان است که در مراسم اختتامیه مرحله استانی این برنامه در دو بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان و غیرداستان معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط