شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
عضویت بیش از یک هزار زنجانی در صندوق اعتباری هنر

زنجان- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یک هزار و ۵۳ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر زنجان عضو صندوق هنر هستند.

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که به صورت جدی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود؛ عضویت اصحاب فرهنگ و هنر در صندوق اعتباری هنر است؛ چرا که تسهیلات و مزایا از این طریق به مشمولین اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در راستای حمایت از مجموعه هنرمندان در دسته‌های مختلف از قبیل تجسمی، سینمایی، موسیقی، فعالان قرآنی و مجموعه خبرنگاران راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: عضویت در صندوق اعتباری هنر بر مبنای فعالیت هنرمندان است و هیچ محدودیتی جهت عضویت هنرمندان در این صندوق وجود ندارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۳ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این صندوق عضویت دارند، اضافه کرد: بیشترین آمار مربوط به شهرستان زنجان با ۷۹۵ نفر عضو است.

وی تصریح کرد: افراد عضو در این صندوق شامل روزنامه‌نگار، سینمایی، فرهنگی، قرآن و عترت، نویسندگان، هنرمندان هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش و صنایع دستی است.

قاسمی از دیگر اهداف این اداره کل را برقراری عدالت فرهنگی عنوان کرد و گفت: یکی از همین برنامه‌ها که قرار است در همین راستا به اجرا گذاشته شود، طرح «آموزش هنر برای همه» در زنجان است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این طرح قرار است در مناطق اطراف شهرهای زنجان، ابهر، ماه‌نشان، خدابنده اجرا و در قالب آن دوره‌های آموزشی هنری به صورت رایگان برای اعضا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط