دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
شعر رسانه مردم/ شعر فارسی روز به روز در حال گسترش است

قم – عضو شورای ملی شعر با اشاره به اینکه دولت باید تصدگری‌اش را از شعر کمتر و آن را به مردم واگذار کند، تاکید کرد: شعر رسانه مردم است.

سعید بیابانکی در حاشیه برگزاری برنامه‌های مربوط به هیجدهمین جشنواره شعر فجر در محفل شعر طنز قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به فضای کلی شعر کشور گفت: فضای شعر کشور خوشبختانه خوب است و شعر فارسی روز به روز در حال گسترش است، اما بحث من این است که شعر رسانه مردم است و رسانه دولت نیست چرا که رسانه دولت معلوم و مشخص است. هر چقدر دولت تصدگری‌اش را از شعر کمتر و آن را به مردم واگذار کند حتماً شعر اوضاع بهتری پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: دولت باید صرفاً یک بسترساز باشد، نه مداخله‌گر و مجری و امیدوارم ما بتوانیم این موضوع را در شورای ملی شعر برای مجموعه حاکمیت جا بیندازیم.

بیابانکی اضافه کرد: در حوزه شعر طنز برنامه قمپز به کشف استعدادهای ناشناخته و جوانان کمک کرده و از این لحاظ بسیار برنامه موفقی است.

وی ادامه داد: یک موضوعی که این برنامه به آن کمک کرده کشف ظرفیت‌های گویش قومی است. به نظرم قمپز کمک کرده ظرفیت‌های این گویش بیشتر شناخته شود.

عضو شورای ملی شعر بیان کرد: معمولاً گویش‌ها در کشور ما وقتی رنگ و بوی طنز بگیرند مردم بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند مثلاً گویش مازندرانی را برای اولین بار سریال پایتخت ظرفیتش را کشف کرد و این چقدر شیرین است.

وی تصریح کرد: به نظرم محفل قمپز باید ادامه پیدا کند و با شکل‌های مدرن‌تری از ارائه پیوست شود و در تیراژ وسیع منتشر شود گرچه خود مردم اثر خوب را منتشر می‌کنند.

این شاعر، درباره جایگاه شعر قم گفت: شعر قم جایگاه ویژه‌ای در کشور به ویژه در حوزه شعر آیینی، دینی و مذهبی دارد، اینجا پایگاه استاد مجاهدی و شاگردانی است که ایشان پرورش دادند و به نظرم چراغ شعر را در کشور روشن نگه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها