چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
دغدغه «پیک کتاب» در روستای مُغیران به پایان رسید/ اهدای کتاب به کتابخانه مدرسه روستا

هرمزگان - مسئول کتابخانه شیخ جعفر زمانی تختی بندرعباس گفت: دغدغه «پیک کتاب» از غیبت کتاب در روستای مُغیران به پایان رسید.

طیبه برخورداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از دغدغه «پیک کتاب» در روستای مُغیران، دهستان شمیل در شرق شهرستان بندرعباس گفت و افزود: دلواپسی «پیک کتاب» کتابخانه شیخ جعفر زمانی تختی شهر تخت، این بود که عدالت اجتماعی (مطالعه) در برخی از روستاهای دورافتاده و کمتر برخوردار محقق نشود.

مسئول کتابخانه شیخ جعفر زمانی تختی بندرعباس ابراز داشت: در این سفر کوتاه اما جالب توانستیم تعداد ۳۰ نسخه مجله و کتاب به منظور راه‌اندازی کتابخانه مدرسه سبحان مغیران به این مدرسه اهدا کنیم تا دغدغه غیبت کتاب در این روستا از بین برود.

وی ادامه داد: در همین راستا، «پیک کتاب» به منظور تحقق اشاعه فرهنگ مطالعه، به صورت ماهیانه در سفرهای یک روزه به آبادی‌های صعب‌العبور می‌رود و آن‌جا با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دقایق دلنشین و خاطره‌انگیز کتاب محور را برای کودکان رقم می زند.

این کتابدار کارشناس اضافه کرد: ۲۶ دی به دبستان سبحان روستای مُغیران رفتیم و با ایجاد نمایشگاه کتاب، قصه‌خوانی، معرفی کتاب، جمع خوانی و بلند خوانی کتاب، پذیرش عضویت کتابخانه و امانت کتاب، روز شیرین و شادی را در کنار کودکان مشتاق به کتاب سپری کردیم.

برخورداری با اذعان به اینکه این اتفاق خوشایند به دعوت دانش آموزان دبستان ۶ کلاسه سبحان روستای مغیران انجام شد، عنوان کرد: فاطمه درویشی مدیر مدرسه، حسن محمدحسینی آموزگار و غلام خسته راهبر آموزشی، در شکل‌گیری و تحقق این موضوع نقش بسزایی داشتند.

او همچنین از خوانش بهترین قصه‌ها برای بهترین بچه‌ها و کتاب بیدار شو بابا برای کودکان گفت و توضیح داد: قصه خوانی یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین جلوه‌های معرفی کتاب برای همه بویژه کودکان است.

این کنشگر فرهنگی در پایان گفت: قرار شد از این پس هر ماه یک زنگ کتابخوانی برای کودکان روستای مغیران در مدرسه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها