سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
دوره تخصصی استعدادهای قرآنی در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، دوره تخصصی استعدادهای قرآنی در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سال دوم از سری دوم دوره تخصصی استعدادهای قرآنی استان زنجان با همکاری مؤسسه دارالقرآن الکریم و اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان آغاز می‌شود.

نخستین دوره تخصصی پرورش استعدادهای درخشان قرآنی با رویکرد آموزش تلاوتهای تقلیدی در سال ۹۵ برای برای تقویت بنیه صوت و لحن و تجوید و آماده سازی مستعدین در حوزه قرائت قرآن کریم، در استان برگزار شد که تاکنون تعدادی از نوجوانان طی این مدت ۶ ساله آموزش، از آموزش‌های تخصصی صوت و لحن و تجوید بهرمند شده‌اند.

دوره دوم این طرح این طرح ویژه پسران سنین ۹ الی ۱۲ سال برگزار و علاقمندان برای حضور در دوره می‌توانند بر اساس علاقه و استعداد خود یکی از تلاوت‌های سوره حمد استاد شحات انور، سوره حمد استاد منشاوی، سوره حمد استاد عبدالباسط را انجام داده و به دبیرخانه برگزاری کلاس‌ها تحویل دهند.

پیگیری برای اختصاص نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی در خدابنده

به منظور پیگیری مصوبات مربوطه در حوزه کتابخوانی جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار و تصمیمات مربوطه اخذ شد؛ بر همین اساس قرار شد از طریق فرمانداری؛ اختصاص حق نیم درصد و نوسازی و بهسازی کتابخانه‌های قدیمی شهرستان پیگیری شود.

از دیگر موضوعاتی که در این جلسه پیگیری شد؛ مربوط به برگزاری برنامه‌های مناسبتی در دهه فجر و ارائه خدمات ویژه به اعضای کتابخانههای عمومی در قالب عضویت رایگان و بخشش جریمه بود.

برگزاری پویش ختم قرآن در زنجان

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، پویش ختم قرآن کریم به نیت شادی ارواح پاک شهدا به ویژه سردار سلیمانی و سردار دلاور زنجانی شهید سید رضی موسوی اجرا شد.

قرار است؛ به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان در این پویش به قید قرعه هدیه متبرکی از عتبات عالیات اهدا شود و به سایر برگزیدگان هم جوایز نقدی اهدا شود.

درخشش اعضای زنجانی در جشنواره دوسالانه ملی

نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «خانواده من، اقلیم من» و با هدف فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان سراسر کشور، ایجاد فضای رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان در عرصه‌ی ملی و انگیزه‌بخشی و تشویق اعضای مستعد در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی برگزار شد.

در مجموع ۳هزار و ۴۶۳ اثر در رشته‌های نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری و عکاسی به دبیرخانه این رویداد هنری رسید.

اعضای کانون پرورش فکری استان زنجان در نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی توانستند ۹ عنوان برگزیده و ۱۳ شایسته تقدیر را از آن خود کنندن و خوش بدرخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط