دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
جدیدترین شماره «شوق تغییر» از راه رسید

شصت‌وهفتمین شماره ماهنامه بین‌المللی اطلاع‌رسانی، پژوهشی، آموزشی و تحلیلی «شوق تغییر» با نگاهی به جایگاه بخش خصوصی در تولید محتواهای آموزشی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شصت‌وهفتمین شماره ماهنامه بین‌المللی اطلاع‌رسانی، پژوهشی، آموزشی و تحلیلی «شوق تغییر» با یادداشت‌ها، مطالب، گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی درباره کتاب و کتابخوانی و ناشران آموزشی منتشر شد.

در نخستین مطالب این نشریه، حیدر تورانی در یادداشتی با عنوان «تجافی در شوق مشارکت» بر لزوم توسعه تعاملات و آماده‌سازی زمینه گفت‌وگو با آنان و نیز اعلام موضع و سیاست‌های آموزشی و تربیتی براساس اسناد بالادستی تاکید کرده است.

مطلب دیگر این نشریه به میزگرد بررسی مسائل و چالش‌های ناشران آموزشی با تیتر «ناشران آموزشی رقیب آموزش و پرورش» اختصاص دارد؛ در این میزگرد که با حضور وحید تمنا، علی جهانگیری و مهدی میرزا داعی همراه بوده، درباره مسائل و چالش‌های ناشران آموزشی، انتظارات ناشران آموزشی از وزارت آموزش و پرورش و راهکارهای تعامل و همکاری بررسی شده است.

در بخشی از این مطلب می‌خوانیم؛ «معیارها و سنجه‌های ارزیابی کتاب‌ها آموزشی با توجه به سند تولید کتاب درسی باید تعیین شود. درصورت ممیزان هم می‌توانند کتاب‌ها را براساس آن ممیزی کنند. ما همیشه درگیر این موضوع بوده‌ایم که این شاخص‌ها، سنجه‌ها و معیارها از کجا آمده است؟»

گفت‌وگو با علی‌اصغر فانی، وزیر پیشین آموزش و پرورش درباره مصوبه ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش، مشارکت بخش خصوصی و نقش ناشران این بخش و کتاب‌های آموزشی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش یکی دیگر از مطالب این نشریه است.

یادداشتی درباره جایگاه و کارکردهای تربیتی ناشران آموزشی به قلم ابراهیم اصلانی، تاملی بر مشارکت بخش‌های غیردولتی در آموزش و پرورش نوشته عظیم محبی، دلایل کتاب نخواندن کودکان به قلم طاهره ملک‌زاده، مصاحبه با علی امین صادقیه، عضو هیئت‌مدیره انجمن ناشران آموزشی درباره چگونگی تشکیل انجمن، جایگاه ناشران آموزشی در ایران و کشورهای توسعه‌یافته، اقتصاد نشر و نحوه تعامل آموزش و پرورش با ناشران بخش خصوصی را می‌توان در فهرست مطالب این نشریه مطالعه کرد.

در ادامه نیز می‌توانید گفت‌وگویی تفصیلی با یحیی دهقانی، پیشکسوت حوزه نشر آموزشی بخوانید؛ در این مصاحبه درباره حوزه نشر آموزشی، اقتصاد نشر در محدوده کتاب‌های آموزشی، جایگاه کتاب‌های آموزشی در خارج از کشور، علت مخالفت با کتاب‌های آموزشی، انتظارات از آموزش و پرورش و راهکار تعامل بیشتر با آموزش و پرورش صحبت شده است.

ماهنامه بین‌المللی اطلاع‌رسانی، پژوهشی، آموزشی و تحلیلی «شوق تغییر» به مدیرمسئولی حیدر تورانی و سردبیری مرتضی مجدفر منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها