شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
برگزیدگان چهارمین رویداد «راه سلیمانی» در خرم‌آباد معرفی شدند

لرستان - برگزیدگان چهارمین رویداد «راه سلیمانی» در خرم‌آباد با حضور جمعی از مسئولان استانی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، آئین اختتامیه «رویداد راه سلیمانی» ویژه چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و میلاد عرفان‌پور شاعر برجسته آیینی کشور در سالن شهید آوینی خرم‌آباد برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

تعامل گروه‌های مقاومت از دستاوردهای مکتب سلیمانی است

سردار نعمت‌الله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در این مراسم گفت: امروز دشمنان زخم‌خورده از شهید سلیمانی و یارانش و کسانی که از مکتب شهید در منطقه دست گرفته‌اند، اقدام به ترور زنان و فرزندان در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها می‌زنند.

وی افزود: تعامل گروه‌های مقاومت یکی از دستاوردهای مکتب سلیمانی است، کمااینکه پس از حادثه کرمان نیز شاهد حضور بیشتر زائران بر مزار این شهید عزیز بودیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار دل‌ها و جهاد با نفس و جهاد با دشمن این شهید بزرگ افزود: ایمان، اخلاص، ولایت‌مداری، مردم‌داری، مبارزه با استکبار و توجه به جایگاه انسانیت شهید سلیمانی موجب شد که رهبر انقلاب از سردار دل‌ها به عنوان یک مکتب یاد کردند.

برگزیدگان چهارمین رویداد «راه سلیمانی» در خرم‌آباد معرفی شدند

تولید آثار فاخر و ارزشمند از سوی هنرمندان برای انتقال مفاهیم مفاهیم مکتب سلیمانی

وی با اشاره به اثرگذاری بالای انتقال ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی در قالب تولیدات هنری، افزود: هنرمندان با تولید آثار فاخر و ارزشمند می‌توانند مفاهیم مکتب سلیمانی را به جامعه نشان دهند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی همچون اخلاص ایشان موجب شد که دل‌ها در داخل و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی به سمت شهید سرازیر شود.

وی، جدا کردن مردم از صف انقلاب و ولایت را از جمله کارهای دشمنان برشمرد و گفت: با این وجود با هدایت‌های امامین انقلاب موجب گذر از روزهای سخت شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تاکید کرد: امروز باید نقش ولایت را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد.

باقری با اشاره به ویژگی مردم‌داری و توجه به مردم شهید سلیمانی، افزود: همه شاهد حضور شهید سلیمانی علی‌رغم فعالیت‌های برون مرزی در کنار همه مردم از جمله مردم خوزستان، سیستان، کرمان و لرستان بودیم، کمااینکه امروز مردم به مدیران و فرماندهانی همچون شهید سلیمانی نیازمند هستند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: تمام تلاش دشمن کاهش مشارکت در انتخابات است لذا جامعه هنری باید در راستای مؤلفه‌های راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات تلاش کنند.

برگزیدگان چهارمین رویداد «راه سلیمانی» در خرم‌آباد معرفی شدند

هنرمندان لرستان آثار فاخری درباره سردار دل‌ها تولید کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از این مراسم گفت: پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های این اداره کل با موضوعات فرهنگی و هنری در سه قالب کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به تولید آثار فاخر و ارزشی از سوی هنرمندان لرستانی درباره سردار سلیمانی گفت: ذوق هنری هزاران هنرمند در استان به جوشش درآمد تا بدون هیچ‌گونه سفارشی، آثار فاخری درباره سردار دل‌ها تولید شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هدف از برگزاری این یادواره، یادآوری مسیر نورانی جهاد، ایثار، شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید بصیرت‌آفرین حاج قاسم سلیمانی است.

روانشاد با بیان اینکه شهید سلیمانی تنها یک نام و یک تن نبود افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، شهید سلیمانی یک راه و مکتب بود؛ از این‌رو تبیین و زنده نگه‌داشتن راه و آرمان‌های مکتب سلیمانی وظیفه ماست.

وی با اشاره به فراگیر شدن مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: در حیطه فرهنگ و هنر متعهد اجتماعی و سیاسی، ایثار و شهادت امروز کرمان تکرار شهادت سردار سلیمانی است و فرداها هم ما آماده شهادتیم.

برگزیدگان چهارمین رویداد «راه سلیمانی» در خرم‌آباد معرفی شدند

به گزارش ایبنا، در این مراسم میلاد عرفان‌پور به شعرخوانی پرداخت و از نمایش نصلی فی‌القدس به کارگردانی پژمان شاهوردی و اثر برادر از ارکستر فیلارمونیک لرستان رونمایی شد. بنا بر اعلام دبیرخانه دائمی رویداد «راه سلیمانی» در لرستان ۱۵۰ اثر فرهنگی - هنری به این رویداد ارسال شده است و از ۲۱ نفر از برگزیدگان به شرح زیر تقدیر شد.

دلنوشته:
فروزان چگنی
مجید مرادی
عصمت دهقانی

شعر:
میثم جعفری
سید ابراهیم موسوی
رضا مختاری
کامران بهرامی
مجتبی خرسندی

خوشنویسی:
مهران جمشدیان
حامد شاه‌حسینی

سرود:
امیرحسین ویسکرمی
مسعود پورحمزه
طاهر مرادی

عکاسی:
علی امیدی‌راد
محسن مرادی

نماهنگ:
روشنک جهانگیری

گرافیک:
سید حسن موسوی
امیر ارسلان علیپور
ابولفضل سالاروند

فعال تئاتر، مستند و استندآپ:
مسعود بیرانوند

فعال عفاف و حجاب:
نسرین ملکشاهی

همچنین از خانواده شهید مجید دریکوند و میلاد عرفان‌پور در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

برگزیدگان چهارمین رویداد «راه سلیمانی» در خرم‌آباد معرفی شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها