پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
توزیع کتابچه‌های موضوعی اعتکاف بین معتکفین زنجانی

زنجان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با برگزاری مراسم اعتکاف دعا و کتابچه مخصوص بین معتکفین توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طبق برآورد صورت گرفته امسال در حدود ۳ هزار معکتف در مراسم اعتکاف حضور خواهند داشت، اضافه کرد: هرچند سنوات گذشته نیز عده زیادی از معتکفین نوجوانان بودند؛ اما با توجه به بازه زمانی آن پیش‌بینی می‌کنیم امسال این آمار بیشتر هم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع امسال ۲۰ تا ۲۲ مسجد میزان مراسم اعتکاف خواهند بود، افزود: البته یک امکان ویژه در این مراسم برای مادران و دختران در نظر گرفته شده است که شامل ۲ مسجد مجزا خواهد بود.

احمدی با اشاره به افزایش هزینه‌های اقلام حتی بسته‌های فرهنگی برای توزیع در بین متعکفین ادامه داد: در بحث تامین غذا هم با پشتیبانی یکی از موکب‌ها بحث تغذیه متعکفین تامین و در محل‌های برگزاری اعتکاف توزیع می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به سایر برنامه‌های اجرایی در حاشیه مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات «بیانیه گام دوم انقلاب»، «جهاد تبیین» از عناوین برنامه‌هایی است که طی این سه روز اجرایی می‌شود.

وی همچنین از توزیع کتابچه‌های آموزشی در بین معتکفین خبر داد و افزود: در این ایام کتاب و کتابچه‌های موضوعی درباره اعتکاف و جایگاه آن در جامعه اسلامی برای گروه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال بین معتکفین توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط