چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه ضروری است

کردستان - نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت مطالعه در توسعه جوامع و بسترسازی ترویج فرهنگ مطالعه گفت: دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سروآباد، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، چهارشنبه در جریان بازدید از کتابخانه عمومی شهید جلال بارنامه شهرستان سروآباد بر لزوم توجه ویژه به این نهاد فرهنگی تاکید و اظهار کرد: نقش کتابخانه به عنوان یک نهاد فرهنگی در راستای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی در این بازدید که با همراهی سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کردستان انجام شد، دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه را ضروری دانست و افزود: متولیان باید بهترین شرایط را به منظور خدمت رسانی بهتر و بیشتر به جامعه فراهم سازند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ارتقای آگاهی و بصیرت را از وظایف مهم کتابخانه های عمومی ذکر کرد و گفت: جامعه کتاب خوان، مسیر پیشرفت و توسعه را سریع تر طی می کند و مشکلات و معضلات اجتماعی در این جوامع کمتر است.

دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه ضروری است

حجت الاسلام پورذهبی گفت: این نهاد وظایف بسیار مهم و ارزشمندی بر عهده دارد و باید به خوبی مورد حمایت قرار گیرد. ارتقای سرانه مطالعه و افزایش آگاهی و بصیرت در جامعه به همت نهادهای فرهنگی مانند کتابخانه های عمومی صورت می گیرد و حمایت از آن در نهایت به نفع جامعه و کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه ای همگانی است و علاوه بر متولیان این حوزه سایر بخش ها نیز در آن سهیم هستند.

دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه ضروری است

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان سروآباد ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها