سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
محفل ادبی ترنم بهار آغاز به کار کرد

همدان - محفل ادبی ترنم بهار در کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری شهرستان بهار آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بهار، محفل ادبی ترنم بهار وابسته به کتابخانه عمومی آیت الله بهاری (ره) همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مسئولان، شعرا و ادبای شهرستان بهار علاقمندان و اهالی فرهنگ و ادب در کتابخانه عمومی آیت‌الله بهاری (ره) شهرستان بهار آغار به کار کرد.

محافل ادبی مکانی برای گردهمایی شاعران و ادیبان است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار، راه‌اندازی محافل ادبی با محوریت کتابخانه‌های عمومی را در گسترش عدالت فرهنگی موثر دانست و افزود: کتابخانه‌ها زادگاه محافل ادبی هستند و بهترین مکان برای گردهمایی شاعران محل کتابخانه است.

معصومه فزونی بیان کرد: اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راه‌اندازی محافل ادبی با محوریت کتابخانه‌های عمومی و با هدف هدایت شاعران و پژوهشگران مطرح هر منطقه حرکتی خجسته و مهمی است.

وی ادامه داد: بر این اساس می‌توان گام‌های موثری در ایجاد انگیزه نسبت به شعر و ادبیات فارسی و همچنین ساماندهی، تربیت و آموزش نیروهای متعهد و متخصص ادبی در آینده به منظور ایجاد تحول فرهنگی در سطح جامعه برداشت.

علیرضا قاسمی مسئول کتابخانه آیت‌الله بهاری (ره) شهرستان بهار نیز گفت: محفل ادبی ترنم بهار وابسته به کتابخانه عمومی آیت الله بهاری (ره) شهر بهار به منظور گردهمایی شاعران، اساتید، علاقمندان و اهالی فرهنگ و ادب شهرستان است.

در این برنامه مریم عباسی کارشناس نقد و عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار به سخنرانی پیرامون نقش زن در مثنوی معنوی و شعرا و ادبای بومی شهرستان بهار به سرودن اشعار پرداختند و ادامه برنامه با معرفی کتاب توسط محمدصالح عسگری و نقالی اعضای کتابخانه همراه بود.

درخلال برنامه از نماد محفل ادبی ترنم بهار در جمع حاضرین رونمایی شد و در پایان از مادران کتابخوان و حامیان کتابخانه در این برنامه تجلیل صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها