سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
شهلا لاهیجی درگذشت

شهلا لاهیجی، نویسنده و مدیر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در ۸۱ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در حساب کاربری خود در اینستاگرام از درگذشت شهلا لاهیجی خبر داد و نوشت: «خبر کوتاه بود و باورش تلخ و جانکاه. شهلا لاهیجی مدیر سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر انتشارات روشنگران، برای همیشه با این جهان وداع گفت.»

لاهیجی در اردیبهشت ۱۳۲۱ در تهران زاده شد و در نوجوانی به همراه خانواده به شیراز رفت. او از نوجوانی به مقاله‌نویسی در نشریات پرداخت و در ۱۵ سالگی در رادیو شیراز برنامه تهیه می‌کرد. مدتی بعد با انجمن جهانی زنان نویسنده و روزنامه‌نگار مکاتبه کرد و به عضویت آن درآمد. لاهیجی به روش آموزش مکاتبه‌ای در دانشگاه آزاد لندن دوره فشرده‌ای در رشته جامعه‌شناسی را گذراند.

او همچنین نگارش کتاب‌های «تصویر زن در آثار بهرام بیضایی»، «پژوهشی در هویت تاریخی زنان ایران»، «شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش‌تاریخ و تاریخ» و «شناخت هویت زن ایرانی در گستره مادها، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان» را در کارنامه خود دارد.

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در اطلاعیه‌ای آورده است: «بدین‌وسیله درگذشت مرحومه مغفوره شادروان خانم شهلا عبدالله‌زاده لاهیجی، نویسنده، مترجم، نخستین ناشر زن ایرانی و مدیرمسئول انتشارات روشنگران و مطالعات زنان را به اطلاع همکاران گرامی می‌رسانیم.

هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم عبدالله‌زاده لاهیجی، کلیّه بازماندگان و همکاران صنف برای آن مرحومه علو درجات الهی را مسئلت دارد.

مراسم تشییع و یادبود ایشان متعاقباً اعلام خواهد شد.

ارسال پیام تسلیت همکاران گرامی باعث تسلّی خاطر بازماندگان خواهد بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها