دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
بازار کاغذ به ثبات رسیده است

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا درباره دلایل ثبات هفته‌های اخیر بهای کاغذ تحریر، توضیح داد: تخصیص به‌موقع ارز از سوی بانک مرکزی همچنین افزایش سقف واردات کاغذ تحریر برای تجار در ایجاد این ثبات تاثیر زیادی داشته است.

حمید نیکدل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت کنونی بازار کاغذ، عنوان کرد: وضعیت کنونی بنگاه‌های خرید و فروش کاغذ طی هفته‌های اخیر از ثبات خوبی برخوردار است، قیمت‌های شیب نزولی داشتند و کسب و کار فعالان این حوزه رونق داشته است.

وی افزود: امروز هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به بهای یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که نسبت به هفته‌های گذشته، بهای خوبی است.

نیکدل درباره علت وضعیت فعلی بازار کاغذ، گفت: واردکنندگان و تجار در این زمینه خوب عمل کرده و کالاهای مورد نیاز اهالی چاپ و نشر را به موقع وارد کرده‌اند؛ ازسوی دیگر تخصیص ارز نیز از سوی بانک مرکزی مناسب بوده است.

وی افزایش سقف واردات را از دیگر عوامل ثبات بازار کاغذ دانست و ادامه داد: خوشبختانه اکنون وضعیت بازار ثبات دارد و فعلاً افزایش قیمت نخواهیم داشت، اگرچه فصل آماده‌سازی سررسید و تقویم است و انتخابات هم پیش رو داریم اما این موضوع تاثیری نداشته و کالای مورد نیاز بازار بار به اندازه کافی است.

نیکدل این ثبات را فرصتی برای اهالی چاپ و نشر و تامین کاغذ مورد نیاز آن‌ها دانست و تاکید کرد: سال گذشته هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده بود اما اکنون برخلاف سال گذشته که بهای همه کالاها افزایش داشته، کاغذ کاهش قیمت داشته است، کاهش قیمتی که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها