شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
‌دریافت ۱۹۹ اثر در دبیرخانه جشنواره «سرباز وطن»

یزد- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز از دریافت ۱۹۹ اثر در دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای «سرباز وطن» به میزبانی شهرستان مهریز خبر داد.

محمدرضا دهقان نیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، ضمن گرامیداشت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه کرمان گفت: به این مناسبت جشنواره منطقه‌ای شعر «سرباز وطن» به میزبانی شهرستان مهریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود که شاعران استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، فارس و خراسان جنوبی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز بیان کرد: هدف ما از اجرای این جشنواره گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و همچنین معرفی ظرفیت‌های هنری در قالب شعر به جامعه و ارائه آثار این شاعران است.

دهقان نیری ادامه داد: ایده برگزاری این جشنواره توسط فرمانداری مهریز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز ارائه شده است که‌امیدواریم بتوانیم در سال آینده این جشنواره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی گفت: این رویداد در سه موضوع پذیرای اشعار شاعران پنج استان کشور است که نخستین موضوع آن مکتب حاج قاسم است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که ابعاد شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد، در این جشنواره هم یکی از موضوعات اصلی به این حوزه اختصاص پیدا کرد.

مهرابی با بیان اینکه دومین موضوع این جشنواره رویای حاج قاسم است، گفت: در محور مقاومت رویای ایشان دنیای بدون اسرائیل بوده و امروز همه ما شاهد هستیم که این رژیم کودک‌کش، چه جنایت‌هایی را در غزه مرتکب می‌شود و این فراخوان در بهترین زمان منتشر می‌شود تا بتوانیم حمایت خود از مردم فلسطین و غزه را اعلام کنیم.

وی سومین موضوع از محورهای جشنواره را «ذکر یا فاطمه سربند سلیمانی‌هاست» دانست و گفت: در این بخش نقش شخصیتی حضرت زهرا (س) مورد توجه قرار گرفته است.

دهقان نیری گفت: تاکنون ۱۹۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که سعی داریم اختتامیه این جشنواره را تا هفته آینده و با حضور مسئولان کشوری برگزار کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط