شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
علی باباجانی دبیر چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام

قم - دبیر چهاردهمین جشنواره «کتاب سال سلام» مهمترین هدف این دوره از جشنواره را احیای مجدد جشنواره بعد از ۱۳ سال عنوان کرد.

علی باباجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام ویژه کودک و نوجوان، با اشاره به وقفه بیش از یک دهه برای این جشنواره، گفت: مهمترین هدف این دوره احیای جشنواره بود که ۱۳ سال تعطیل شده بود. رسیدن به این هدف، کار بزرگی بود. از نظر کیفی هم تلاش شد در داوری‌ها از داوران شاخص و متخصصان امر استفاده شود و در مورد کیفیت برگزاری هم شکر خدا همه چیز خوب پیش رفت.

دبیر چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام ویژه کودک و نوجوان، با توجه به انگیزه و حمایت مدیران، آینده خوبی به شرط استمرار حمایت‌ها پیش‌روی جشنواره خواهد بود. اگرنه انگیزه برای این کار وجود دارد.

وی تاکید کرد: برنامه‌هایی برای آینده این جشنواره داریم که می‌تواند تاثیرگذار و اثربخش در عرصه ادبیات کودک و نوجوان باشد.

باباجانی یادآور شد: برگزاری نشست‌های تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در شهرهای مختلف، استفاده و بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان، برگزاری دوره‌های آموزشی شعر و قصه از اقدامات دبیرخانه خواهد بود.

این نویسنده بیان کرد: اتفاق‌های خوبی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان افتاده است. مدیران به این فکر افتاده‌اند که به مقوله کودک و نوجوان، اهمیت بیشتری بدهند. به همین خاطر نهادها و موسسات مختلف تلاش می‌کنند توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها