پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
وضعیت بازار کاغذ در هفته دوم زمستان؛ رشد معاملات و ثبات نسبی قیمت

دومین هفته زمستان، با ثبات در قیمت کاغذ چاپ و تحریر گذشت؛ علاوه براین بازار معاملات اندکی رشد داشت و فعالان حوزه چاپ و نشر وضعیت باثباتی را تجربه کردند.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بازار کاغذ، دومین هفته فصل زمستان، در آرامش به سر می‌برد؛ به نظر می‌رسد با ثبات نسبی بازار کاغذ، موجب گرم شدن کسب و کار فعالان حوزه چاپ و نشر شده است. در هفته‌های گذشته قیمت کاغذ، سیر نزولی داشت و در هفته‌ای که گذشت بهای این کالا با ثبات همراه بود. به‌طوری که هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ در هفته‌های گذشته به قیمت ۹۲۰ هزار تومان هم رسد.

پنجشنبه (۱۴ دی ماه) اما به قیمت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هربند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ حدود یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. این ثبات از هفته‌های گذشته در حوزه کاغذ تحریر ۸۰ گرمی جاری بود و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰ گرمی یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و قیمت کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ نیز یک‌میلیون و ۴۶۰ هزار تومان است.

مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی نیز کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

همچنین در سایر کاغذها نیز قیمت‌ها تغییر چندانی نکرده است؛ کاغذ گلاسه ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۳ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۲ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

نگاهی به قیمت سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر در بازار نیز نشان می‌دهد که الکل و زینک کاهش قیمت داشته‌اند. براساس این گزارش، امروز قیمت هر گالن الکل ایزوپروپیل حدود ۸۸ هزار تومان، هرکیلو چسب سرد ایرانی حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان، همچنین زینک دو ورقی چینی حدود ۷۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وضعیت بازار کاغذ در هفته دوم زمستان؛ رشد معاملات و ثبات نسبی قیمت

همچنین هرکیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

به گزارش ایبنا، بنظر می‌رسد بخش زیادی از این آرامش به دنبال تولید و توزیع کاغذ ایرانی در بازار حوزه نشر و استفاده اهالی این حوزه از این کاغذها است. همچنین اعمال سیاست‌هایی چون آزاد کردن واردات کاغذ به کشور و برداشتن سقف واردات برای تجار نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها