یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کتاب « قهرمان تاریخ از جنس نور » در خراسان شمالی چاپ و منتشر شد

خراسان شمالی- شهناز بابانژاد نویسنده بجنوردی گفت: کتاب «قهرمان تاریخ از جنس نور» به همت انتشارات زبان علم چاپ و روانه بازار کتاب شد.

شهناز بابانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در بجنورد اظهار کرد: این کتاب داستان دلاوری و ایثار و شجاعت «نوجوان فداکار ایذه ای علی لندی» است.

وی انگیزه نوشتن این کتاب را میل رفتاری این نوجوان در نوع دوستی بیان کرد و گفت: نوع نگاه و افق دید این نوجوان ۱۵ ساله باعث شد که داستانی را به او اختصاص و کتابی را در این زمینه ارائه دهم.

بابانژاد افزود: او با بنیادهای فکری خود در جامعه نشان داد که حس نوع دوستی هنوز هم بیدار و به سن و سال نگاه نمی‌کند و درایت و ذکاوت فرد مهم است.

وی مطرح کرد: او در این سن یادآور وجود انسان‌هایی با خصوصیات ویژه از جمله صلابت، شجاعت، ایثار، مهربانی، انفاق، خدامحوری، دلاوری و دلیری است که توانست با نجات جان همسایگان خود همه این ویژگی‌ها را به رخ همگان بکشد که خود نیز در این راه جانش را از دست داد.

بابانژاد تصریح کرد: من در این کتاب و در این داستان او را جهانی قلمداد که خود انسان واقعی را تجسم کردم.

وی تاکید کرد: علی لندی در ذهن من اسوه پاکی و زلالی بود و اینکه او فرزند سرزمین جنوب بود که این خطه در تاریخ ما همیشه درخشان بوده است.

بابانژاد خاطر نشان کرد: این کتاب در ۴۵ صفحه و در قطع رقعی در پاییز سال جاری منتشر شد.

به گزارش ایبنا، علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای در شهریور سال ۱۴۰۰ بعد از وقوع حادثه آتش سوزی در خانه یکی از همسایگان اقوامش خود را به دل آتش زد و دو زن را نجات داد و خود دچار سوختگی شدید شد که بعد از دوهفته بستری به علت سوختگی درجه شوم درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها