چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
اخلالی در فعالیت کارخانه کاغذ شوشتر ایجاد نخواهد شد/ تأسیس کتابفروشی را تسهیل می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ازاعلام نتایج پیگیری وضعیت کارخانه کاغذ شوشتر در آینده نزدیک خبر داد و درباره مشارکت بخش خصوصی درتوسعه کتابفروشی‌ها، موضوع دستورمعاون اول رئیس جمهور گفت: امکانات‌مان را در اختیار مردم قرار خواهیم داد تاعلاقه‌مندان برای تاسیس کتابفروشی اقدام کنند.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت، درباره وضعیت کارخانه کاغذ شوشتر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مسئله‌ای برای این کارخانه ایجاد شده بود که بلافاصله همکارانم برای رفع آن پیگیری کردند. خود من هم در این منطقه حاضر شدم و به‌زودی نتایج پیگیری‌ها اعلام خواهد شد. شکرخدا، مسئله برطرف شده و اخلالی هم در فرآیند کار کارخانه ایجاد نخواهد شد.

وی درباره دستور معاون اول‌رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور مبنی بر تأسیس کتابفروشی در شهرستان‌های فاقد کتابفروشی و زمان اجرای آن گفت: این طرح آغاز شده است. در بسیاری از اماکن فرهنگی که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، امکان تأسیس کتابفروشی وجود دارد، بنابراین دنبال اخذ مجوزی هستم تا این امکان محقق شود. به‌عنوان مثال نزدیک به ۴ هزار باب کتابخانه در کشور فعال است، اگر در تعدادی از این کتابخانه‌ها، کتابفروشی ایجاد و با تعیین اجاره‌بهای اندک، در اختیار حلقه‌های میانی قرار گیرد، اتفاق مهمی را شاهد خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید براینکه توسعه کتابفروشی از سیاست‌های دولت است، گفت: کتابفروشی‌ها، به شهر طراوت فرهنگی می‌دهند؛ بنابراین دنبال این هستیم که خانواده‌های ایرانی بیش از گذشته این طرواوت را حس کنند. اقدامات توسعه‌ای مراکز عرضه کتاب، آغاز شده و تشدید خواهد شد. به‌زودی هیچ شهری در ایران عزیز وجود نخواهد شد جز اینکه کتابفروشی‌های فعال داشته باشند.

اسماعیلی درباره مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح توسعه کتابفروشی‌ها؛ موضوع دستور معاون اول رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابفروش نیست بلکه برای فعالان این عرصه جریان تأسیس کتابفروشی را تسهیل می‌کنیم؛ به‌عبارت دیگر امکانات‌مان را در اختیار مردم قرار خواهیم داد و علاقه‌مندان و افراد با ذوق فرهنگی خودشان برای تأسیس کتابفروشی اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها