چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
۵ میلیارد تومان یارانه توسط صندوق اعتباری هنر به هنرمندان ایلام پرداخت شده است

ایلام - معاون صندوق اعتباری هنر گفت: تاکنون حدود ۵ میلیارد تومان یارانه به هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر در استان ایلام در سال جاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، مسلم کریمی در نشست ساماندهی و بررسی عضویت هنرمندان استان ایلام با اشاره به اینکه مبنای کار صندوق اعتباری هنر، خدمت به هنرمندان است گفت: صندوق اعتباری هنر در حال حاضر بیش از ۱٠٠ هزار نفر عضو از هنرمندان رشته‌های مختلف اعم از تجسمی، موسیقی، نویسندگان، فعالان قرآنی، سینمایی و… دارد.

وی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر از اوایل دهه ۸٠ عضوگیری خود را از میان هنرمندان رشته‌های مختلف از سراسر کشور آغاز کرده، گفت: از میان ۱٠٠ هزار نفر اعضای صندوق اعتباری هنر، بیش از ۵۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

کریمی با اشاره به اینکه قرارداد بیمه تکمیلی هنرمندان با بیمه دانا به عنوان یکی از شرکت‌های برجسته بیمه تکمیلی، برای بیمه درمانی تکمیلی منعقد شده است، اظهار داشت: در سال جاری نیز بیش از ۴۵ هزار تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هستند.

معاون صندوق اعتباری هنر افزود: در دولت جدید نیز بیش از ۲٠ هزار نفر به سازمان تأمین اجتماعی برای برقراری بیمه معرفی شده‌اند.

وی طرح بهبود را برگرفته از اطلاعات شهرستانی مطرح شده، دانست و گفت: طرح بهبود، سومین مرحله پالایش و ساماندهی اعضای صندوق هنر است و این طرح برای به روزرسانی اطلاعات اعضای صندوق هنر در سامانه سایه انجام شده است.

کریمی گفت: اولین تأثیر این طرح بروزرسانی و قوی کردن اطلاعات سامانه یکپارچه سایه (سامانه اطلاعات اعضای صندوق هنر)، شناسایی هنرمندان، اصلاح آیین‌نامه‌ها و اصلاح روند عضویت در صندوق اعتباری هنر است.

این مقام مسئول بیان داشت: در سال جاری در استان ایلام حدود ۵ میلیارد تومان یارانه به هنرمندان پرداخت شده است.

مسلم کریمی معاون صندوق اعتباری هنر با همراهی نصراله نقنه مشاور، مدیرعامل و مدیر کارگروه طرح بهبود، مدیر حراست و کارشناسان طرح بهبود صندوق اعتباری هنر به منظور بررسی وضعیت اعضای صندوق اعتباری هنر، پایش اعضای این صندوق و نشست با مسئولان استانی صندوق و اعضای انجمن‌های هنری به استان ایلام سفر کرده است.

این هیئت به مدت چهار روز در استان ایلام و شهرستان‌های تابعه به بررسی وضعیت عضویت هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها