سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
مجموعه «ره‌نامه» بهترین پاسخ برای هدایت جوانان به راه انقلاب است

لرستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به اینکه بهترین پاسخ برای هدایت جوانان به راه انقلاب تبیین شخصیت مقام معظم رهبری است، گفت: جوان انقلابی اگر می‌خواهد مسیر انقلاب اسلامی را طی کند باید تفکرات و اندیشه مقام معظم رهبری را در مجموعه «ره‌نامه» بخواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، احسان یاوری روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» گفت: مقام معظم رهبری، حکیم، عالم و فقیه به تمام معنا است و صحبت‌های ایشان برآمده از مبانی اصیل و دقیق انقلابی و اسلامی است و بر مبانی دینی تسلط کامل دارند.

وی افزود: ایشان با گفتار ائمه معصومین آشنایی کامل دارند و یک فرمانده به تمام معنا و ضمن شخصیت علمی، سیاستمداری توانمند هستند.

یاوری افزود: انقلاب اسلامی یک حادثه سیاسی نیست، یک رخداد است که ریشه در مبانی و تفکر اصیل دارد که امتداد جاودانه‌ای برای آن متصور هستیم، در جهان سایه می‌افکند و در منطقه قدرت دارد و در این راستا ستون این خیمه و جریان امامین انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار لرستان گفت: نگاه مقام معظم رهبری امتداد و نگاه امام راحل است و مشرف بر زمان حال و ناظر برآینده است.

وی با بیان اینکه بهترین پاسخ برای هدایت جوانان به راه انقلاب تبیین شخصیت مقام معظم رهبری است، افزود: یک جوان انقلابی اگر می‌خواهد مسیر انقلاب اسلامی را طی کند باید تفکرات و اندیشه مقام معظم رهبری در مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» را بخواند و بداند.

مجموعه «ره‌نامه» بهترین پاسخ برای هدایت جوانان به راه انقلاب است

یاوری گفت: این مجموعه کامل و در زمینه‌های مختلف از جمله نماز، معنویت و مسجد، آرمان‌گرایی و بسیج، عاشورا، اخلاق و تربیت، شهروند تراز انقلاب اسلامی، اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی، زندگی جهادی، تمدّن نوین اسلامی، بیداری اسلامی، ولایت و تشیّع، امامان معصوم (ع)، تفکر عقلانیت و آزاداندیشی بیان شده و در جریان انقلاب اسلامی امروز نیاز است جوان ما نسبت به این موضوعات آگاهی داشته باشد، همچنین بیانات و جملات رهبر معظم انقلاب، از قبل از انقلاب و اندیشه ایشان در این مجموعه عنوان شده است.

معاون استاندار لرستان گفت: گردآوری این مجموعه از سوی پژوهشگران توانمند صورت گرفته و متعلق به یک قشر خاص نیز نیست برای شناخت تفکر انقلاب اسلامی است و ترویج و تبلیغ این مجموعه ضروری است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیانات رهبر در دیدار با مردم کرمان و خوزستان در اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: همه باید در تبیین موضوع انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح براساس مبانی و معیارهای انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

مجموعه «ره‌نامه» بهترین پاسخ برای هدایت جوانان به راه انقلاب است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی و پس از رحلت بنیانگذار نظام، اداره امور کشور نیازمند تدبیر، مدیریت صحیح، علم و فقاهت بود که مجلس خبرگان، مقام معظم رهبری را انتخاب کرد.

اخلاص و تقوا از ویژگی‌های بارز مقام معظم رهبری است

وی تقوا و اخلاص را از ویژگی‌های بارز مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: ایشان در تمام عرصه‌های منتهی به پیروزی انقلاب قبل از سال ۱۳۵۷ حضور کامل داشتند و پس از این رویداد مهم هم همواره در خط امام راحل بودند و در نهایت به رهبری انقلاب انتخاب شدند.

مجموعه «ره‌نامه» بهترین پاسخ برای هدایت جوانان به راه انقلاب است

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی گفت: تمام روسای جمهور آمریکا متکی به اندیشکده و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی بودند که مقام معظم رهبری به تنهایی اندیشه آنان را خواند و به همین دلیل بود که نتوانستند برنامه‌های خود را در منطقه پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به جایگاه والای علمی مقام معظم رهبری گفت: همگان به این جایگاه اذعان دارند و در علوم مختلف به نظرات خاص ایشان اتکا می‌کنند.

مجموعه «ره‌نامه» نمونه کامل جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: مجموعه «ره‌نامه» مقام معظم رهبری نمونه کامل جهاد تبیین است بنابراین ترویج آن بین نسل امروز ضروری است.

به گزارش ایبنا، مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای منتشر و امروز همزمان در دانشگاه‌های سراسر کشور رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها