سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
تعداد نامداران فرهنگ و هنر در بم بیشتر شود

کرمان- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر باید متوجه ساختن روح، ذهن، معنویت، ایمان، فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف باشند، گفت: باید کاری کرد که تعداد نامداران بزرگ فرهنگ و هنر شهرستان بم در آینده بیشتر شوند و ما آماده همه نوع همکاری در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، سیدمجید پوراحمدی همزمان با سالروز حادثه تلخ زلزله بم با حضور در این شهر با اشاره به سفرهای گذشته خود به شهرستان بم، اظهار کرد: بخشی از فعالیت صندوق اعتباری هنر در شهرستان بم شروع شد و حتی اسم طرح پرداخت تسهیلات ضروری صندوق به نام «یادمان» از نماد یادمان زلزله زدگان بم گرفته شد و شروع آن نیز از این شهرستان بود و از دو سال گذشته بیش از دو هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر کشور از تسهیلات این طرح استفاده کردند.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با گرامیداشت سالروز زلزله بم در دی‌ماه سال ۱۳۸۲ و ضربه‌ای که به مردم به ویژه جامعه فرهنگ و هنر وارد شد، افزود: این اتفاق مشیت الهی بوده و باید از آن درس عبرت گرفت در عین حال نگاه به آینده، ساخت و رشد داشته باشیم. شهر بم پس از زلزله به خوبی ساخته شد و اصحاب فرهنگ و هنر نیز باید متوجه ساختن روح، ذهن، معنویت، ایمان، فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف باشند.

وی با یادآوری اینکه شهرستان بم یکی از شاخص‌های فرهنگ و هنر کشور بوده، اظهار کرد: زمانی که صحبت از تمدن چند هزار ساله می‌شود نشانه فرهنگ و هنر است. ارگ قدیم مجموعه‌ای از هنر است و هنر در این آب و خاک وجود دارد و باید کاری کرد تعداد نامداران بزرگ فرهنگ و هنر شهرستان بم در آینده در کشور بیشتر شوند و ما آماده همه نوع همکاری در این زمینه هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم افتتاح سینمای شهرستان بم پس از چندین سال انتظار است که زحمات زیادی برای آن کشیده شده و پس از افتتاح به مدت یک هفته صندوق اعتباری هنر همه سانس‌های آن را خریده و رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

پوراحمد در پایان اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت عمومی به دنبال آن هستیم تمرکز گرایی که در تهران بود به سطح استان‌ها و شهرها برود و امروز از یک عمر تلاش اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم تجلیل می‌شود و این افراد الگویی برای جوانان هستند و امیدواریم بتوانیم به زودی از استعدادها و جوانان فرهنگ و هنر شهرستان نیز تقدیر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها