دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
کارگاه آموزش نمایش‌نامه‌نویسی در ایلام برگزار می شود

ایلام- معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: کارگاه‌ آموزش نمایش‌نامه نویسی در دو بخش مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

حسن اسدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: با هدف اعتلای هنر نمایش‌نامه نویسی در گستره ایران اسلامی و ایجاد فضایی متناسب با استعدادها و خلاقیت هنرمندان هنرهای نمایشی سراسر کشور و نیز تشویق و حمایت نویسندگان این عرصه مخصوصاً جوانان و همچنین گسترش و توسعه ادبیات نمایشی و پیوند بیشتر تئاتر با اقشار مختلف جامعه، ضرورت برپایی کلاس‌های آموزش نمایشنامه نویسی بیش از پیش احساس می‌شود؛ از این رو به منظور آموزش و شناسایی جوانان مستعد و علاقه‌مند، کلاس‌های مربوط برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان در این راستا گفت: خوشبختانه در استان ایلام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی و قابل قبولی در حوزه نمایش‌نامه نویسی و امور نمایشی وجود دارد و برگزاری این کارگاه‌ها می تواند بر بالندگی هنر نمایشنامه نویسی در استان بیفزاید.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها به دو صورت حضوری و مجازی برای علاقه‌مندان به آموزش نمایش‌نامه نویسی برگزار خواهد شد و آموزش مجازی؛ به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر متقاضیان پس از برگزاری کلاس‌های حضوری از طریق ارتباط اساتید مربوطه برای رفع اشکالات احتمالی و رعایت نکات علمی برگزار خواهد شد.

اسدی نیا درخصوص کارگاه بخش حضوری گفت: هنرجویان پس از تعیین سطح و مهارت سنجی از سوی استاد مربوطه در این کلاس‌ها شرکت خواهند کرد. کلاس‌ها در ۶ جلسه ۵ ساعته به مدت یک هفته جمعاً ۳۰ ساعت به صورت نظری و عملی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش مجازی؛ هنرجویان به مدت یک ماه با راهنمایی اساتید مربوطه نسبت به تکمیل دوره در پلتفرم (سکو) می پردازند.

اسدی نیا ادامه داد: در هر دو بخش حضوری و مجازی پس از پایان دوره؛ هنرجویان موظف به نگارش یک نمایشنامه کوتاه تحت نظر استاد خواهند بود و در صورت احراز شرایط قبولی از سوی استاد، هنرجو می‌تواند در مرحله بعد حضور یابد و به کسانی که هر دو دوره را با موفقیت به پایان برسانند گواهینامه اعطا می گردد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این کلاس‌ها مخصوص جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال خواهد بود و آخرین مهلت ثبت نام ۱۰/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس‌ها می توانند نسبت به تکمیل فرم و ارائه به امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اقدام کنند.

اسدی نیا مقاطع آموزش را در دو سطح مقدماتی و تکمیلی عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها