شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
برگزاری دوره آموزشی تاریخ شفاهی برای نویسندگان دفاع مقدس زنجانی

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: دوره آموزشی تاریخ شفاهی برای نویسندگان دفاع مقدس در زنجان برگزار شد.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای تربیت راویان دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس دوره آموزشی مربوطه برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: این دوره آموزشی با هدف آموزش تخصصی سبک‌های روایتگری در یادمان‌ها و کاروان‌های راهیان نور بصورت فصلی تا پایان سال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی با بایدها و نبایدهای روایتگری راهیان نور و همچنین اصول و مبانی فن بیان در روایتگری و نحوه پیاده سازی این اصول در بین زائران سرزمین نور خواهد بود.

برزگر با اشاره به اینکه با همکاری ارگان‌های ذیربط دوره آموزشی تاریخ شفاهی برای نویسندگان دفاع مقدس زنجانی برگزار شد، اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از رزمندگان و بازگویی خاطرات و وقایع جنگ تحمیلی به آموزش نیروهای جوان در حوزه روایتگری پرداخت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه از آثار نویسندگان شرکت کننده در این دوره‌ها حمایت می‌شود، افزود: هر یک از نویسندگان نیز می‌توانند با نوشتن خاطرات دوران دفاع مقدس کتاب‌های ماندگاری از حوادث هشت سال مقاومت مردم ایران اسلامی در آن دوران پرافتخار را خلق کنند تا در ادبیات جهان ماندگار شود.

وی افزود: سازمان‌ها و متولیان امر با برگزاری مسابقات کتابخوانی و معرفی کتاب‌ها در رسانه‌ها به‌صورت پادکست، ایموشن و فیلم قهرمانان دوران دفاع مقدس را به مخاطبان معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط