دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
یک نویسنده زنجانی برگزیده همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم شد

زنجان- معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: یک نویسنده زنجانی برگزیده همایش منطقه‌ای نویسندگان نوقلم شد.

محمد کاظم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همایش نویسندگان نوقلم در کرمانشاه با حضور نویسندگان حوزه ایثار و شهادت هفت استان شامل کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، زنجان و کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش ۴۰ نفر از نویسندگان نوقلم از ۷ استان مذکور حضور داشتند، افزود: از استان زنجان نیز آقایان بهزاد شاهین‌پور و وحید محمدی و خانم‌ها پروین حجتی، فاطمه جلالی و معصومه عجملو نیز در این همایش شرکت کردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: از بین کل آثار ارسالی به این همایش ۵ مورد متعلق به استان زنجان بود که از بین آنها اثر «بهزاد شاهین‌پور» برگزیده شد.

سلامت گفت: هدف از برگزاری این همایش آموزش تخصصی نویسندگان نوقلم و ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال دوره‌های آموزشی برای نویسندگان در حوزه ایثار و شهادت برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این دوره ترویج کتابخوانی و تربیت داستان نویسان حرفه‌ای است؛ البته این دوره‌ها به‌صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان به تدریج از مرحله ایده به طرح رسیده و در پایان دوره می‌توانند یک داستان کوتاه بنویسند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: شکل دادن عادت نوشتن، انگیزش با استفاده از قدرت دوستان و رابطه‌ها، پیدا کردن ایده اولیه، خلق شخصیت داستانی از جمله موضوعاتی است که در کارگاه‌های آموزشی به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط