پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
بزرگداشت شیخ عبدالکریم زنجانی به صورت فازبندی برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بزرگداشت شیخ عبدالکریم زنجانی به صورت فازبندی در مرحله شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اظهار کرد: در راستای گرامیداشت مفاخر بنا شده است که هر سال بزرگداشت یکی از مشاهیر زنجانی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای مفاخر زیادی در طول تاریخ و عصر معاصر است، اضافه کرد: از چند سال قبل برنامه‌های بسیاری با این محوریت برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برنامه امسال ارشاد استان برگزاری گرامیداشت «شیخ عبدالکریم زنجانی» است، گفت: این شخصیت برجسته از اندیشمندان اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه کنگره بزرگداشت این اندیشمند زنجانی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، اضافه کرد: طبق تصمیم بنا شد که این برنامه مرحله به مرحله برگزار شود و در نهایت مرحله بین المللی آن عملیاتی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله جمع بندی آثار این اندیشمند دینی هستیم، اضافه کرد: البته در این راستا از برخی دستگاه‌ها هم کمک گرفته شده است تا روال کار تسریع شود.

حسنی با اشاره به اینکه نخستین گام در بزرگداشت این عالم و اندیشمند نامگذاری یک کتابخانه در زنجان به اسم ایشان بود، اضافه کرد: در گام‌های بعدی نیز به صورت استانی بزرگداشت برگزار خواهد شد.

شیخ عبدالکریم زنجانی؛ عالم شیعه و از مبلغان اتحاد اسلام بود که زیر نظر سید محمدکاظم یزدی، میرابوطالب یزدی، محمدکاظم خراسانی و شیخ الشریعه اصفهانی بود.

فلسفه، کلام و وحدت اسلامی از زمینه‌های مطالعه این اندیشمند زنجانی بود و از جمله آثار وی «وحده الاسلامیه»، «دروس الفلسفه»، «تطور الفلسفه» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط