سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کتاب «منافقین» معرفی شد/ آیات قرآن مملو از موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی

آذربایجان‌غربی - استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: آیات قرآن مملو از موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه منیره فرمانی، ظهر سه‌شنبه در نشست علمی معرفی کتاب «منافقین» که به همت مدارس علمیه زینب کبری (س) و ریحانة الرسول ارومیه در مدرسه علمیه زینب کبری (س) برگزار شد، گفت: آیات قرآن مملو از موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برخی موضوعات مثل نفاق هر چند در بدو نظر از موضوعات مدنی محسوب می‌شود، گفت: با تأمل در نظرات و آراء مفسران معلوم می‌شود که از موضوعات اختلافی است و گروهی موضوع نفاق در قرآن را منحصر به آیات مدنی نمی‌دانند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بر اساس محتوای فصل‌های کتاب «منافقین» حرف بزنیم باید گفت که در میان مفسران در خصوص آغاز و انجام نفاق در صدر اسلام دو نظریه وجود داشته به این صورت که عقیده برخی مفسران درباره آغاز نفاق این است که این مسئله از مدینه شروع شده و در فتح مکه به اوج خود رسیده است.

فرمانی ادامه داد: گروهی نیز معتقد هستند که با پایان عمر پیامبر (ص) و رحلت آن بزرگوار، نفاق به این معنا پایان یافت.

وی افزود: نفاق در عقیده شدیدترین نوع نفاق است که بیشتر سوره‌های مدنی به این نوع اشاره دارد و دیگری نفاق در عمل و اخلاق است که چنین امری در مکه قبل از هجرت دور از انتظار نیست.

به گزارش ایبنا؛ منیره فرمانی از اساتید حوزه علمیه آذربایجان‌غربی است و کتاب «منافقین» را به رشته تحریر در آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها