دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
دوره تخصصی آیین دادرسی دعاوی حقوق مالکیت فکری

دوره تخصصی «آیین دادرسی دعاوی حقوق مالکیت فکری» با نگاهی به فرایند رسیدگی حقوقی و کیفری به دعاوی مالکیت فکری شام حقوق مالکیت صنعتی و حقوق مالکیت ادبی و هنری برگزار خواهد شد.

سیدعباس حسینی‌نیک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری دوره تخصصی «آیین دادرسی دعاوی حقوق مالکیت فکری»، گفت: مدرس این دوره حسن لجم اورک، قاضی دادگستری تهران به‌صورت حضوری و مجازی چهارشنبه ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره تخصصی فرایند رسیدگی حقوقی و کیفری به دعاوی مالکیت فکری (حقوق مالکیت صنعتی و حقوق مالکیت ادبی و هنری)، مراجع صلاحیت‌دار، ویژگی‌های جرایم حوزه مالکیت فکری، انواع دعاوی حقوقی و کیفری، قوانین حاکم بر موضوع و تشریفات رسیدگی و تحلیل نمونه آرا قضایی (رویه قضایی) به‌صورت تخصصی برای فعالان و دست‌اندرکاران حوزه نشر و سایر حوزه‌ها ارائه خواهد شد.

حسینی‌نیک با بیان اینکه بخش مالکیت ادبی و هنری برای فعالان حوزه نشر، موسیقی، سینما و آثار هنری کاربرد دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه مدرس دوره، قاضی متخصص حوزه دعاوی فکری است، در این حوزه به طرح نظرات و دیدگاه‌های موجود در این بخش از دید دستگاه قضا و قاضی می‌پردازد.

وی بیان کرد: از مباحث این دوره می‌توان متوجه رویه قضایی در پرونده‌ها و نمونه‌های مشابه شد تا ببینیم در دستگاه قضا به این رویه چطور پرداخته می‌شود، بنابراین می‌تواند دوره‌ای کاربردی برای اهالی نشر و کتاب باشد.

دوره تخصصی «آیین دادرسی دعاوی حقوق مالکیت فکری»، به صورت حضوری و مجازی چهارشنبه ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در دفتر مطالعات و آموزش‌های حقوقی مجد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از لینک www.majdpub.com/workShop/WorkShopList.aspx استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها