شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کتاب «جزیره مردگان» معرفی شد/ نویسنده دنیای نوجوانان را به‌خوبی می‌شناسد

البرز- کتاب جزیره مردگان اثر حمیدرضا شاه‌آبادی در نشست باشگاه کتاب‌خوانی هشتگرد معرفی و نقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، مریم فلاح نژاد پیش از ظهر شنبه در هشتمین نشست مناسبتی باشگاه کتابخوانی مرکز هشتگرد با عنوان «حقوق بشر در آینه کتاب» که به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز جهانی حقوق بشر برگزار شد، به معرفی کتاب «جزیره مردگان» اثر حمیدرضا شاه آبادی پرداخت و گفت: در این نشست کتاب‌های سه گانه دروازه مردگان شاه آبادی معرفی شد.

وی با اشاره به شخصیت «میرزا حسن رشدیه» بنیان‌گذار آموزش نوین، گفت: میرزا حسن رشدیه توانست تحول بزرگی در بهره‌مندی کودکان از حقوق آموزش ایجاد کند، شاه آبادی نویسنده این کتاب‌های سه گانه در این رمان به حقوق اقتصادی، فرهنگی آموزشی پرداخته و گوشه‌هایی از تاریخ دوره قاجار را به نوجوانان معرفی کرده است.

مسئول مرکز کانون پرورش فکری هشتگرد گفت: این نویسنده عدالت برای کودکان را جزیی از عدالت عمومی و اجتماعی دانسته و در کتاب‌هایش به بی‌عدالتی و ستمی پرداخته که بر دنیای کودکان و نوجوانان اعمال می‌شده است.

فلاح نژاد همچنین افزود: در بخشی از این این برنامه اعضای نوجوان، کتاب را مورد نقد و بررسی قرار دادند که از دیدگاه آنان تلفیق تخیل و واقعیت در قالب فانتزی باعث جذب آن‌ها به این کتاب شده است.

وی افزود: نوجوانان حاضر در این نشست بر این باور بودند که نویسنده کتاب جزیره مردگان دنیای نوجوانان را خوب می‌شناسد و شخصیت پردازی‌های کتاب نسبت به دیگر کتاب‌های مشابه متفاوت است و توصیف شخصیت‌ها به صورت فردی در این کتاب بیشتر انجام شده است.

فلاح نژاد گفت: نکته دیگر از دیدگاه نوجوانان این بود که معرفی تاریخ و شخصیت‌های تاریخی از جمله میرزا حسن رشدیه در این کتاب به صورت غیرمستقیم بوده و ورود به هر فصل که بین دو دوره تاریخی در گذر است، با سبکی جدید صورت گرفته است.

فلاح نژاد گفت: نشست‌های مناسبتی نقد کتاب مرکز هشتگرد که در آن متناسب با مناسبت‌ها به نقد کتاب‌های تاریخی پرداخته می‌شود با عنوان «تاریخ در آینه کتاب» به صورت دوره‌ای در این مرکز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها