چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
عضویت ۱۵ هزار نویسنده در صندوق اعتباری هنر/ ۳۰۰ نفر سهم آذربایجان‌غربی

آذربایجان غربی- معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: در حال حاضر صندوق اعتباری هنر ۱۰۰ هزار نفر عضو هنرمند دارد که بیش از ۱۵ هزار نفر آن را نویسندگان و مؤلفان تشکیل می‌دهند.

مسلم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر صندوق اعتباری هنر ۱۰۰ هزار نفر عضو دارد که بیش از ۱۵ هزار نفر آن را نویسندگان و مولفان تشکیل می‌دهد و از این تعداد نیز ۳۰۰ نویسنده استان آذربایجان‌غربی در صندوق هنر عضو بوده و از خدمات آن بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار نفر از هنرمندان سراسر کشور در حال حاضر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این صندوق قرار دارند و از خدمات آن برخوردار شده‌اند.

کریمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم مبنای صندوق توسعه فعالیت‌های حمایتی بوده، گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تحت عنوان وام های کارگشایی، کارآفرینی و ضروری به هنرمندان اعطا شد که ۱۰ برابر نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته است.

افزایش ۲ برابری مستمری‌گیران در صندوق هنر

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر ادامه داد: قبل از شروع دولت سیزدهم چندین ماه عضویت در صندوق اعتباری هنر متوقف بوده ولی با پای کارآمدن دولت سیزدهم و طبق تدابیر وزیر ارشاد عضویت فعال شده و در حال حاضر هیچ‌گونه محدویتی برای عضویت اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و فعالان قرآنی در این صندوق وجود ندارد.

وی افزود: همچنین در این دولت میزان مستمری‌گیران نسبت به سنوات گذشته افزایش دو برابری داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها