سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کتاب «عرفان اسلامی» منتشر شد

کتاب «عرفان اسلامی: با تأکید بر آموزه‌های وحیانی و معارف اهل بیت (ع)» از سوی انتشارات سمت روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «عرفان اسلامی: با تأکید بر آموزه‌های وحیانی و معارف اهل بیت (ع)» نوشته حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر عضو شورای علمی گروه اخلاق دانشنامه قرآن‌شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. این کتاب در ۳ بخش و ۱۱ فصل به مباحث متعددی در حوزه عرفان اسلامی و جایگاه آن نزد اهل بیت (ع) می‌پردازد.

«مفهوم، منطق و فرآیندشناسی»، «چیستی و اقسام عرفان اصطلاحی»، «منطق عرفان اهل بیتی»، «پیشینه عرفان»، «شاخصه‌های عرفان نظری اهل بیتی»، «شاخصه انسان‌شناختی و معرفت‌شناختی»، «تفسیر عرفانی توحید صمدی قرآنی»، «انسان کامل در عرفان وحیانی»، «تجلیگاه اسماء الهی»، «شاخصه‌های بینشی»، «عبودیت گرایی»، «عمل اعتدالی»، «ساز و کار سلوک»، «توجه و مراقبه نفس»، «شکرورزی» و «دوام ذکر و یاد خدا» از جمله مباحثی است که در کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در اثر حاضر، عرفان اسلامی در دو ساحتِ نظر و عمل یا معرفت و سلوک (نظام موضوعات و مسائل هرکدام از آن‌ها) با تکیه و تأکید بر آموزه‌های وحیانی و معارف اهل بیت (ع) و مبتنی بر منطق استنادی مورد تبیین، تحلیل و تعلیل قرار گرفته تا از یکسو، با تراث غنیم و قویم معارفِ عرفانی عارفان، به خصوص عارفان شیعی، مواجهۀ ایجابی داشته باشد و از دیگر سو، ظرفیت معارفِ وحیانی و سنت و سیره اهل بیت (ع) را به منزله منابعِ استکشاف و تولید ادبیات عرفانی معرفی کند».

کتاب «عرفان اسلامی: با تأکید بر آموزه‌های وحیانی و معارف اهل بیت (ع)» توسط انتشارات سمت، در ۳۲۸ صفحه و به قیمت ۱۶۴ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط